Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Anunț PMB: Subvenţiile pentru RADET şi RATB nu scad în 2018

Anunț PMB: Subvenţiile pentru RADET şi RATB nu scad în 2018

Primăria Capitalei precizează că este "falsă şi tendenţioasă" afirmaţia liberalului Cristian Buşoi, conform căreia proiectul de buget pentru acest an prevede scăderi ale subvenţiilor pentru RADET şi RATB.

Iulia Zarnescu 0 comentarii

Acest lucru ar putea duce la o creştere a preţului gigacaloriei pentru consumatori sau la o scumpire a tichetelor de călătorie.

"Precizăm că este vorba de o informaţie falsă, tendenţioasă, un tertip politic menit atât să inducă panică în rândul cititorilor, cât şi să prejudicieze imaginea Primăriei Capitalei şi a primarului general, pentru că, în realitate, aceste subvenţii nu scad, ci este vorba despre subvenţia pentru primele nouă luni ale anului", arată PMB, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

Conform sursei citate, bugetul pe anul 2018 al Primăriei Municipiului Bucureşti reflectă priorităţile actualei administraţii: peste 100 de milioane de euro sunt alocate investiţiilor în sănătate, iar peste 231 milioane de euro domeniului infrastructură şi siguranţa rutieră.

"În ceea ce priveşte sumele alocate unor proiecte majore de infrastructură, cărora li s-au alocat sume mai mici, este vorba despre un alt subiect fals, prin care se doreşte inducerea în eroare a opiniei publice, mai ales că Municipalitatea a comunicat public, în repetate rânduri, că orice proiect nou se realizează în etape. De aceea nu se pot aloca de la început toate sumele necesare pentru realizarea unui obiectiv de investiţii, pentru că acest lucru înseamnă blocarea unor sume importante de bani. Proiectele se realizează etapizat, după studiile de fezabilitate urmând aprobarea în CGMB a indicatorilor tehnico-economici, licitaţiile şi în final semnarea contractelor de execuţie. În concluzie, 'sumele mici' la care se face referire sunt alocate de fapt pentru realizarea primei etape de realizare ale proiectelor, respectiv studiile de fezabilitate", a precizat PMB.

În replică la acuzaţia că bugetul Capitalei ar fi "o fantezie, o promisiune fără cap şi coadă, care pleacă de niciunde şi nu duce Bucureştiul nicăieri", PMB reaminteşte că luni s-a finalizat procedura de licitaţie pentru achiziţionarea a 400 de autobuze noi, reprezentând primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbană. De asemenea, alte măsuri vizate de Municipalitate sunt: o nouă licitaţie pentru achiziţia a încă 400 de autobuze Euro 6, achiziţia a 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice şi 100 de autobuze cu gaz natural comprimat, construcţia de parcări de tip Park & Ride la intrările în oraş, precum şi demarcarea culoarelor dedicate pentru liniile de tramvai şi autobuz.

În ce priveşte termoficarea, PMB precizează că actuala administraţie a elaborat Strategia de alimentare cu energie termică a consumatorilor din municipiul Bucureşti, iar pe parcursul anului 2017 a fost elaborat primul draft al Studiului de fezabilitate privind reabilitarea sistemului de alimentare cu energie termică în regim centralizat al Municipiului Bucureşti. Această documentaţie a fost dezbătută şi analizată atât la nivelul autorităţii de management POIM din cadrul MDRAP, cât şi de către experţii JASPERS ai Comisiei Europene, potrivit Agerpres.

"Având în vedere că sistemul de termoficare este format din 890 km de conducte de termoficare alcătuind circuitul primar, din care doar 174 km au fost reabilitaţi în ultimii 15 ani şi pentru că investiţiile finanţate prin POIM vor acoperi 200 km de conducte din reţeaua primară, reabilitarea/ modernizarea diferenţei de 716 km conducte de reţea primară va fi finanţată atât din surse de finanţare de tip împrumut acordat de instituţii financiare internaţionale (BEI, BERD, BM, etc.), cât şi din bugetul Consiliului General al Primăriei Municipiului Bucureşti", reiese din comunicat.

PMB a mai arătat că, în ultima perioadă, conform informaţiilor transmise de operatorul serviciului public de alimentare cu energie termică, procentul de avarii înregistrat a crescut constant, identificându-se 63,24 km conducte de reţea primară care trebuie reabilitate în regim de urgenţă.

"Ţinând cont de faptul că procedurile de accesare a fondurilor europene nerambursabile necesită un timp mai îndelungat, această porţiune de conducte de reţea primară se va reabilita printr-un program finanţat din bugetul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, lucrările urmând a fi realizate de Compania Municipală Energetică Bucureşti. În această situaţie termenele de derulare a procedurilor de achiziţii, până la încheierea contractului de lucrări, vor fi mult diminuate", conchide PMB.

Comentarii

loading...