15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăEconomieAutobuzul românesc câștigă prima licitație majoră din țară

Autobuzul românesc câștigă prima licitație majoră din țară

Produsul firmei BMC Truck&Bus a fost în competiție cu Isuzu, prin dealer-ul turcesc Anadolu, obținând un punctaj superior la licitație și, prin urmare, fiind desemnat câștigător. Prețul cu care a fost câștigată licitația este de circa 8,5 milioane de euro, cu 1,5 milion de euro mai puțin față de ce era pregătită Primăria Ploiești să ofere.

Oferta câștigătoare a fost de 38 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, a anunțat Adrian Dobre, primarul municipiului Ploiești. Inițial valoarea estimativă din caietul de sarcini era estimată la 50 de milioane, fără TVA. „Dacă nu avem contestații până la finalul lunii iunie vom avea contractul semnat”, a susținut Adrian Dobre, primarul municipiului Ploiești.

Modelul Euro Bus Diamond cu motoare diesel Euro 6, piese Mercedes, cutie de viteze ZF, tabla integral inox și o modulare internă care îl face să aibă o capacitate de încărcare între 100 și 105 persoane va beneficia de un service gratuit de 5 ani din partea vânzătorului. Concurentul Isuzu a oferit doar 3 ani de service.

Primul succes

Furnizarea de Euro Bus Diamond către Regia de Transport din Ploiești este primul succes major al singurul producător de autobuze din România. Deși modelul a ieșit de pe porțile fabricii din Ciorogârla  de trei ani, până acum nu a reușit să câștige un contract semnificativ cu vreo municipalitate. În ciuda faptului că, produs local fiind, achiziția lui ar fi însemnat bani rămași în România și locuri de muncă create, Euro Bus a fost descalificat în două rânduri, la București, unde au câștigat turcii de a Otokar – 100 de milioane de euro și la Cluj-Napoca, unde a câștigat Mercedes, 12 milioane de euro. Autobuzul din Ciorogârla este încă în cursă la Sibiu, acolo unde se bate cu Anadolu Isuzu și cu MAN pentru un contract de circa 2,5 milioane de euro.

În 2016, Euro Bus a mai fost ales la Primăria Iași, însă contractul a fost relativ mic – doar 12 unități. În rest, fabrica de lângă București a vândut câteva bucăți în țară, unor primării mici, precum Caranșebeș, Târgu Ju, dar și unor operatori privați de transport pasageri. Și la Salina Târgu Ocna s-au mai vândut autobuze. În total 27 de unități, dintr-un total de 77 produse până acum.

Acum însă, odată cu contractul de la Ploiești, BMC Trucks&Bus intră în liga mare a producătorilor și distribuitorilor de autobuze care au autobuze pe străzile marilor orașe din România.

25 de milioane de euro investiție

Fabrica BMC Trucks din Ciorogârla are o capacitate de 450 de unităţi pe an şi este rezultatul unei investiţii de circa 25 de milioane de euro finalizată în 2014. Este unicul producător român de autobuze. “Ne-am gândit… să facem un autobuz care să reziste mai mult, să consume mai puţin şi să nu fie foarte scump. Evident, pentru asta am sacrificat din profit, dar am crescut calitatea întratât de mult încât acum sunt la nivelul marilor companii din Europa. Ba chiar peste multe dintre ele, în condiţiile în care durata de viaţă a autobuzelor noastre este dublă”, spunea, recent, Silvia Colacea, director BMC Truks & Bus.

Un prototip al unui autobuz diesel de concepţie locală, primul de după Revoluţie, a mai fost făcut la uzina Roman din Braşov, acum cinci ani. După trei ani în care fabrica nu a reuşit să vândă vreo unitate unei municipalităţi, proiectul a fost îngropat.

Primăriile din România au început, de circa trei ani, să organizeze licitaţii pentru modernizarea parcului auto al regiilor de transport în comun, mare parte din el fiind uzat. Licitaţiile au început să apară, după ani la rândul de “secetă”, din motivul accesării de către municipalităţi de fonduri europene destinate exact achiziţiilor de autobuze, tramvaie sau troleibuze.

Cele mai citite

România deschide dosare penale pentru spectacolele pirotehnice de pe stadioane; Ungaria se mândrește cu ele. FOTO

În țara noastră, introducerea de articole pirotehnice pe arenele sportive este interzisă, iar președintele FC Rapid București, Daniel Nicolae, și un lider galeriei giuleștene...

Curățenia de primăvară bate la ușă! Pregătește-te cu produse profesionale care să-ți facă munca mai ușoară!

Anotimpul renașterii, cel în care revine prospețimea și aduce cu sine prospețimea și căldura, primăvara este și momentul ideal pentru a face curățenie în...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic, analiză

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe deplin scăderile din timpul  pandemiei, estimările inițiale indicând chiar o creștere de 2% peste nivelurile...
Ultima oră
Pe aceeași temă