Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Avem acum pe Bătrânul Continent cu 74% mai multe maşini pe motorină decât în urmă cu patru ani

Avem acum pe Bătrânul Continent cu 74% mai multe maşini pe motorină decât în urmă cu patru ani

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns, paradoxal, la 51 de milioane, în creştere cu 74%, comparativ cu anul 2016.

Florin Budescu 0 comentarii

Paradoxal, pentru că în acest an 2016 a izbucnit scandalul Dieselgate, în jurul VW. Datele reies dintr-o analiză a organizaţiei Transport & Environment (T&E), din Bruxelles, citată de Agerpres. Tot în aceeaşi perioadă, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de maşini diesel din regiune.

România e la mijlocul clasamentului, dar a înregistrat cea mai mare rată de importuri a acelor maşini diesel poluante. Aceasta datorită taxării precare din ultimii trei ani a maşinilor ce emit noxe şi pulberi în suspensie.

Pe de altă parte, măsurile administraţiilor locale privind limitarea accesului maşinilor poluante sunt firave, „iar impactul maşinilor diesel asupra calităţii aerului în centrele urbane e semnificativ', declară Raul Cazan, preşedintele 2Celsius.

„Având în vedere că Volkswagen e încă suspectată că instalează dispozitive de manipulare a emisiilor, numărul real al maşinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare.” analiză Transport & Environment, Bruxelles

Analiza relevă o creştere cu 18%, în ultimele 12 luni, şi un salt de 74%, din 2016. Realizatorii cercetării susţin că, "având în vedere că Volkswagen e încă suspectată că instalează dispozitive de manipulare a emisiilor, numărul real al maşinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare".

Calculele se bazează pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum şi pe date privind emisiile reale din atmosferă.

"Acestea arată că producătorii de maşini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franţa (9,8 milioane) şi UK (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania şi Belgia, cele şase ţări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE", se menţionează în concluziile analizei de specialitate.

 

O chestiune de business

Principalul motiv pentru creşterea numărului acestor maşini este decizia producătorilor de a-şi maximiza profiturile, vânzând în continuare modelele diesel existente, în loc să investească în modele mai curate.

Din anul 2015, când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de maşini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro, spune analiza. Volkswagen Gruppe e responsabil pentru peste 20% din maşinile diesel din UE (11,6 milioane).

Comentarii

loading...