17.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăEconomieCât câștigă un food-delivery, un social manager sau un influencer

Cât câștigă un food-delivery, un social manager sau un influencer

Digitalizarea în piața muncii atrage dezvoltatori de aplicații, social media manageri sau livratori de mâncare care produc venituri deloc de neglijat.

Impactul tehnologiei își face simțită prezența tot mai des în piața muncii din țara noastră, iar în ultimii ani vorbim despre posturi nou apărute, la care necesită doar câteva cunoștințe digitale de pe telefonul mobil. De menționar că, digitalizarea a fost accelerată de pandemia de coronavirus, astfel că livrarea la domiciliu a fost o formă de supraviețuire a clienților și în egală măsură a business-urilor, să nu uităm că vorbim despre restaurante închise timp de luni de zile sau magazine cu produse de uz zilnic. Astfel, totul s-a mutat online.

Cererea de livratori de mâncare (food delivery) a devenit tot mai mare, iar cei care vor să se angajeze au nevoie doar de un smartphone pe care să-și instaleze aplicațiile și de un mijloc de transport. Totul este automatizat până în cele mai mici detalii, iar livratorul se descurcă cu o aplicație care îi oferă asistență. Potrivit analizei R.L., un food delivery câștigă 4000 – 5000 lei într-o lună. Vorbim de 150-200 lei pe zi, dacă în acea zi are între 8-10 ore de activitate.

Printr-un proces similar trec și șoferii serviciilor de ride-sharing, pentru care există, de asemenea, o cerere uriașă pe piață. Cu ajutorul unor aplicații instalate pe telefon, aceștia își pot face cont pentru a transporta clienți. Un șofer ride-sharing încasează lunar sume care se învârt în jurul sumei de 5000 lei, evident în funcție de timpul petrecut în trafic.

Bineînțeles, dezvoltarea tuturor acestor aplicații, platforme online și rețele sociale a devenit o nevoie în sine, astfel că au apărut numeroase joburi în jurul lor. De la dezvoltatori de aplicații mobile și social media manageri, la creatori de conținut urmăriți de milioane de oameni.

Cei care lucrează pe poziția de social media manager cu 2-5 ani experiență în marketing câștiga între 3500 lei și 5500 lei net. În schimb, un angajat pe aceeași poziție, care are peste 5 ani experiență, poate câștiga chiar și 8000 de lei net pe lună în funcție de expertiză și compania la care lucrează.

Pentru românii care se angajează în companii de IT și pornesc de jos pentru funcția de app developer (dezvoltator de aplicații mobile), salariu pornește de la 3.500 de lei și poate depăși 15.000 în funcție de experiență.

În schimb, un creator de conținut sau influencer are un venit independent, ceea ce înseamnă are contracte în funcție de notorietate și de numărul accesărilor. Prețul de pornire pentru o postare este de 250 de lei și poate depăși 4.000 de lei. Sunt influenceri care câștigă sute de euro, dar și influenceri care câștigă pe lună peste 50.000 de euro.

Pentru a ține pasul cu inovațiile din domeniu, medicina este un alt domeniu care s-a adaptat la schimbările impuse de tehnologia, astfel că, în zilele noastre, auzim tot mai des despre telemedicină. Sunt tot mai mulți medici care oferă consultații online fie pe cont propriu, fie prin intermediul clinicii cu care este în contract. Aici câștigurile doar din consultații online variază în funcție de clienți, daca presupunem că ar avea 10 clienți pe zi cu 100 de lei consultația timp de 20 de zile, cu siguranță că obținem un venit lunar de 20.000 de lei.

În România, 1 din 9 angajaţi români, adică 540.000 de persoane, câştigă salarii de cel puţin 1.000 de euro net pe lună, potrivit ultimelor date ale Institutului Naţional de Statistică. Cei mai mulţi dintre angajaţii cu salarii de peste 1.000 de euro net lucrează în administraţie publică (39% din totalul celor 540.000 de salariaţi), servicii IT (27%), bănci (12%) şi producţia de energie electrică şi termică (10%). Salariul mediu net pe economie a ajuns în luna mai a acestui an la valoarea de 3.492 de lei net (713 euro), în creştere cu 9,8% faţă de luna mai a anului trecut.

Tot mai mulți experți vorbesc despre focusul pe digitalizare și automatizarea producției care ar putea aduce, aproximativ 50 miliarde de euro în PIB până în 2030. Dacă România va implementa automatizarea și digitalizarea, peste 1 milion de locuri de muncă ar putea fi create numai în acest sector.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
În presă din 2004. Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Un bănișor, la ipocritul Plicușor

Primarul general Nicușor Dan se laudă în campanie că le-a blocat PUZ-urile edililor Negoiță, Băluță și Ciucu. Pe lângă problema blocării dezvoltării Bucureștiului, ceea ce...

Un bănișor, la ipocritul Plicușor

Primarul general Nicușor Dan se laudă în campanie că le-a blocat PUZ-urile edililor Negoiță, Băluță și Ciucu. Pe lângă problema blocării dezvoltării Bucureștiului, ceea ce...

Klaus Iohannis a promulgat legea privind jocurile de noroc

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a...
Ultima oră
Pe aceeași temă