Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sursa foto: Shutterstock.com

Sursa foto: Shutterstock.com

Ce trebuie să știe un angajator care lucrează pentru prima dată cu un freelancer

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Potrivit unui studiu realizat anul trecut de Upwork, o cunoscută platformă de freelancing, 57% dintre americani, adică 36% din forța de muncă, sunt freelanceri, numărul celor care lucrează pe cont propriu fiind așteptat să crească și mai mult în următorii zece ani.

Chiar dacă cifrele nu sunt aceleași, numărul specialiștilor independenți este în creștere în multe alte țări. În România, colaborează cu freelanceri mai ales businessurile mici, dar și companiile care derulează proiecte de scurtă durată sau care au nevoie de mai mult personal în perioadele de vârf.

Cererea tot mai mare față de serviciile oferite de freelanceri se datorează faptului că cei mai mulți dintre ei activează în domenii de interes pentru foarte multe companii:

design, programare, dezvoltarea de aplicații mobile, dezvoltarea de conținut.

Studiile arată și că freelancerii investesc mai mult în formarea profesională și sunt mai bine pregătiți pentru joburile viitorului, datorită flexibilității de care dau dovadă și care va conta când multe dintre profesiile de acum vor dispărea. Potrivit studiului amintit mai sus, mai mult de jumătate dintre cei care lucrează pe cont propriu declară că iau deja în calcul schimbările pe care automatizarea le va aduce în viitor pe piața muncii.

Dacă te numeri printre angajatorii care vor să colaboreze cu specialiști independenți, trebuie să ții cont de câteva lucruri:

1. Platformele de freelancing nu sunt întotdeauna cea mai bună variantă.

Mulți freelanceri încheie contracte cu foștii angajatori sau se bazează pe recomandări ca să își găsească proiecte noi și folosesc doar ocazional platformele de freelancing. Pentru un angajator, șansele să găsească specialiști buni în același mod sunt mai mari, dar la fel de eficient poate fi și un anunț de job care atrage mulți candidați.

2. Încheie contracte pentru fiecare colaborare.

Forma legală pe care o adoptă mulți dintre cei care lucrează pe cont propriu este PFA-ul, dar se pot încheia și contracte de drepturi de autor sau convenții civile, în funcție de activitate. Înțelegerile nedeclarate sunt considerate munca la negru, sancțiunile fiind foarte mari pentru angajatori.

3. Oferă-le colaboratorilor cât mai multe detalii despre activitatea pe care urmează să o desfășoare.

Un freelancer va dori să știe care este modul de lucru, cât de strânse sunt deadline-urile, ce obiective își propune angajatorul cu respectivul proiect și care este termenul de plată pentru munca prestată.

Comentarii

loading...