20.3 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăEconomieCei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Cei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Românii spun că vor renunța la cumpărarea de mobilă (61%), electronice și gadgeturi (47%), jocuri (33%), articole sportive (30%) şi cărți (29%, în special în rândul celor din mediul rural – 38%).

Cei mai prudenți, în următoarele trei luni, sunt tinerii de 18 – 29 de ani, arată un studiu iSense Solutions. 72% dintre aceştia plănuie să nu mai investească în mobilă, 57% afirmă că nu vor mai achiziționa electronice, 49% nu vor mai cumpăra cărți, iar 18% se declară interesați de promoții și reduceri.

Cei din rural au o preferință mai mare pentru dulciuri (75% vs. 60% în urban), băuturi răcoritoare (70% vs. 61%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (66% vs. 57%).

“Vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului.” Alina Zelezneac, iSense Solutions

12% dintre români vor cumpăra mai multe produse de curățare și îngrijire a casei, 10% vor cumpăra mai multe băuturi răcoritoare, iar 6% mai multă apă îmbuteliată. 30% dintre cei chestionaţi spun că vor continua să-și facă stocuri de alimente, pentru a se deplasa cât mai rar la cumpărături.

În perioada următoare, vom asista la un comportament de tip dual. Pe de o parte, incertitudinea economică ne determină să fim mai strânși la pungă, prin reducerea cheltuielilor și selecția mai atentă a mărcilor.

Pe de altă parte, apare nevoia de a compensa pentru perioada izolării, “așa că vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului”, afirmă Alina Zelezneac de la iSense Solutions.

 

Loialitate

Românii rămân fideli brandurilor preferate: 84% ar cumpăra tot de la brandurile care le sunt cunoscute. Cei mai loiali (97%) rămân aceia cu educație scăzută, față de 75% dintre cei cu studii superioare şi 71% dintre bucureşteni.

35% declară că vor fi mai atenți la promoții și vor căuta produse la ofertă sau cu discount mai mult decât în trecut. 40% dintre femei vor urmări cu mai multă atenție promoțiile și discounturile.

Acest lucru îl vor face 56% dintre persoanele cu venituri mici și jumătate dintre locuitorii din orașe mai mici de 50.000 de locuitori. 57% dintre orăşeni şi 61% dintre românii din mediul rural își fac listă de cumpărături, înainte de a merge în magazine, arată studiul realizat de iSense.

Cele mai citite

Rețea pakistaneză de trafic de migranți, destructurată în România

O investigație transfrontalieră condusă de Poliția Română (Poliția Română), sprijinită de Europol și la care au participat poliția austriacă (Landeskriminalamt Salzburg) și Forțele carabinierilor...

Vizită importantă la București. Comisarul european pentru parteneriate internaționale vine în România

Vizita comisarului european pentru parteneriate internaționale, Jutta Urpilainen, la București în perioada 24-25 aprilie, marchează un moment important în dialogul dintre Uniunea Europeană și...

Cum alegi salopeta de lucru potrivită

Alegerea unei salopete de lucru adecvate este esențială pentru confortul, siguranța și eficiența la locul de muncă. Această piesă de îmbrăcăminte, care inițial a...
Ultima oră
Pe aceeași temă