Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Cei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Impactul pandemiei de coronavirus a generat o schimbare a comportamentului de consum al românilor. Dar surpriza este alta: cine sunt prudenţii.

Florin Budescu 0 comentarii

Românii spun că vor renunța la cumpărarea de mobilă (61%), electronice și gadgeturi (47%), jocuri (33%), articole sportive (30%) şi cărți (29%, în special în rândul celor din mediul rural – 38%).

Cei mai prudenți, în următoarele trei luni, sunt tinerii de 18 - 29 de ani, arată un studiu iSense Solutions. 72% dintre aceştia plănuie să nu mai investească în mobilă, 57% afirmă că nu vor mai achiziționa electronice, 49% nu vor mai cumpăra cărți, iar 18% se declară interesați de promoții și reduceri.

Cei din rural au o preferință mai mare pentru dulciuri (75% vs. 60% în urban), băuturi răcoritoare (70% vs. 61%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (66% vs. 57%).

"Vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului.” Alina Zelezneac, iSense Solutions

12% dintre români vor cumpăra mai multe produse de curățare și îngrijire a casei, 10% vor cumpăra mai multe băuturi răcoritoare, iar 6% mai multă apă îmbuteliată. 30% dintre cei chestionaţi spun că vor continua să-și facă stocuri de alimente, pentru a se deplasa cât mai rar la cumpărături.

În perioada următoare, vom asista la un comportament de tip dual. Pe de o parte, incertitudinea economică ne determină să fim mai strânși la pungă, prin reducerea cheltuielilor și selecția mai atentă a mărcilor.

Pe de altă parte, apare nevoia de a compensa pentru perioada izolării, “așa că vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului”, afirmă Alina Zelezneac de la iSense Solutions.

 

Loialitate

Românii rămân fideli brandurilor preferate: 84% ar cumpăra tot de la brandurile care le sunt cunoscute. Cei mai loiali (97%) rămân aceia cu educație scăzută, față de 75% dintre cei cu studii superioare şi 71% dintre bucureşteni.

35% declară că vor fi mai atenți la promoții și vor căuta produse la ofertă sau cu discount mai mult decât în trecut. 40% dintre femei vor urmări cu mai multă atenție promoțiile și discounturile.

Acest lucru îl vor face 56% dintre persoanele cu venituri mici și jumătate dintre locuitorii din orașe mai mici de 50.000 de locuitori. 57% dintre orăşeni şi 61% dintre românii din mediul rural își fac listă de cumpărături, înainte de a merge în magazine, arată studiul realizat de iSense.

Comentarii

loading...