Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cererea de maşini electrice creşte, dar consumatorii sunt reticenţi

Cererea de maşini electrice creşte, dar consumatorii sunt reticenţi

Cererea de maşini electrice creşte semnificativ în Uniunea Europeană, susţinută de politicile privind protecţia mediului, de angajamentele marilor firme în această direcţie, dar şi de schimbarea de atitudine a consumatorilor.

Florin Budescu 0 comentarii

Este vorba despre rezultatele celei mai recente ediţii a studiului Deloitte Automotive Consumer efectuat în Europa, care arată că totuşi consumatorii sunt reticenţi faţă de autovehiculele autonome.

"În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid şi, de la un an la altul, constatăm o creştere a preferinţei consumatorilor români pentru astfel de autovehicule.

În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România.

Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, a declarat Ciprian Gavriliu, partener Servicii Fiscale şi Juridice, Deloitte România, şi Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru sectorul auto, informează News.ro.

Dintre consumatorii chestionaţi, italienii sunt cei mai interesaţi de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, 58% dintre aceştia susţinând că au în vedere un astfel de sistem pentru următorul autovehicul pe care îl vor achiziţiona. Procentul este în urcare de la 51%, anul trecut.

Pe de altă parte, cea mai mare creştere a interesului pentru maşinile electrice şi/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27% în 2018, la 37% în 2019.

”În privinţa autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor pare să stagneze, după ce aceasta a crescut în 2018 faţă de anul anterior, arată studiul.

Pe măsură ce noile tehnologii au o aplicabilitate tot mai mare, consumatori încep să îşi pună întrebări cu privire la standardele de siguranţă oferite de autovehiculele autonome şi devin mai rezervaţi faţă de această idee”, mai arată studiul.

Autorii studiului spun că această reticenţă poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome.

Comentarii

loading...