Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Consumatorul digital Comerț electronic pe timp de pandemie

Consumatorul digital Comerț electronic pe timp de pandemie

Cine se află în spatele valului de comerț electronic inspirat de criză

Rezultatele din două sondaje globale ale consumatorilor Euromonitor International au fost analizate pentru a înțelege gradul de orientare a consumatorilor către canalul digital în timpul pandemiei Coronavirus

Adriana Constantinescu 0 comentarii

Sondajul anual privind stilurile de viață a fost realizat pe 40.000 de consumatori online la nivel global, în 6 ianuarie - 27 februarie. Noul sondaj digital pentru consumatori a fost realizat pe 20.000 de consumatori online la nivel global în perioada 12 martie - 8 aprilie.


Cele cinci categorii de produse și servicii explorate și menționate în această analiză includ: îmbrăcăminte și accesorii; frumusețe, sănătate și îngrijire personală; electronice și aparate de larg consum; livrare de servicii alimentare și mâncare și călătorie.


Schimbarea digitală este una dintre cele mai profunde schimbări care se desfășoară în comerț. La nivel global, achizițiile online de bunuri și servicii au ajuns la 6,8 trilioane USD în 2019, mai mult decât dublu față de suma cheltuită în 2014. COVID-19 a accelerat adoptarea comerțului electronic, mulți consumatori experimentând și chiar devenind dependenți de canalul digital în timp ce se aflau în izolare.


Pandemia a provocat restricții drastice de călătorie și închideri neesențiale de afaceri, determinând schimbări seismice în modul dar și locul în care consumatorii își cheltuiesc banii. Consumatorii nu au avut de ales decât să apeleze la canalul digital pentru magazine și restaurante, pentru construcții ( de cărămidă și mortar), închise în timpul apariției focarelor. Chiar dacă anumite puncte fizice au rămas deschise, comportamentele de cumpărături s-au schimbat. Consumatorii au limitat drumurile la magazin precum și timpul petrecut la cumpărături în magazine, din motive de siguranță.
Identificarea factorilor care influențează transformarea digitală a căii de cumpărare și a consumatorilor care conduc această schimbare poate ajuta întreprinderile să ia măsuri decisive pentru a rămâne competitive.


Aproape fiecare categorie a înregistrat o creștere de două cifre a procentului de consumatori conectați care efectuează achiziții digitale între cele două intervale de timp. Singura excepție au fost achizițiile de frumusețe, sănătate și îngrijire personală, crescând cu opt puncte procentuale. În schimb, procentul de consumatori conectați care cumpără electronice și electrocasnice, servicii alimentare și călătorii online a crescut de două ori mai mult.


Livrarea serviciilor alimentare a înregistrat una dintre cele mai puternice creșteri, de la 48% dintre consumatorii conectați online la 64% , datorită închiderilor de restaurante din întreaga lume, care au forțat operatorii și consumatorii să migreze online. Categoria electronice și electrocasnice de larg consum a primit, de asemenea, un impuls digital, întrucât consumatorii închiși au cumpărat produse pentru birouri la domiciliu, învățământ la distanță și divertisment.


Aproape jumătate din consumatorii conectați au cumpărat din cinci categorii online

 


Consumatorii își măresc frecvența de cumpărături online, achiziționând dintr-o gamă mai largă de produse și servicii prin comerțul electronic.


A existat o creștere accentuată a numărului de categorii pe care cumpărătorii le-au cercetat și au achiziționat online. 60% dintre consumatorii conectați au fost cumpărători online grei în timpul etapei de cercetare din martie, explorând patru până la cinci categorii online, în creștere de la 42% la începutul anului 2020. Aproape 50% dintre cumpărători au achiziționat produse și servicii în mai mult de trei categorii, o creștere de 12 puncte procentuale.


La începutul anului 2020, cumpărătorii online minimi și cumpărătorii online grei au fost împărțiți în mod egal în timpul etapei de achiziție la 36%, respectiv 37%. Până în martie, a existat o diferență de aproape 30 de puncte procentuale între cumpărătorii online minimi (20%) și cumpărătorii online grei (49%). În mod similar, în etapa de cercetare, doar 10 puncte procentuale au diferențiat cumpărătorii online minimi și cumpărătorii online grei în ianuarie, dar nouă săptămâni mai târziu, diferența a crescut la 47 de puncte procentuale.

Comentarii

loading...