10.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialLupta intre benzinarii se poarta cu cardul

Lupta intre benzinarii se poarta cu cardul

Cardurile si posurile nu mai sunt de mult o curiozitate in benzinarii. Vremea platii in cash a inceput usor sa apuna in marile lanturi de benzinarii pentru societatile care au flote auto sau pentru oamenii de afaceri.

Fidelizarea, cuvantul-cheie
Deocamdata, mai traditionalisti au ramas romanii de rand, care prefera inca plata carburantilor cu banii pe masa, aceasta si pentru ca ei alimenteaza destul de putin, in medie 10-15 litri o data, iar operatiunea o repeta cam de doua ori pe luna. Chiar daca tintele raman clientii cu un consum mare de carburanti, nici cea de-a doua categorie nu mai este neglijata de companiile petroliere in cadrul strategiilor de marketing. Fidelizarea clientilor este cuvantul-cheie in jurul caruia se construiesc planurile de business, iar cardul joaca un rol important.
Fie ca vorbim despre Petrom, OMV, LukOil, Rompetrol sau MOL, toate companiile au inregistrat cresteri spectaculoase in ceea ce priveste numarul posesorilor de carduri, dar si la vanzarile de carburanti prin intermediul acestor instrumente de plata. Controlul consumului, creditarea alimentarii, plata non cash, un sistem modern de administrare, acces in timp real la informatiile stocate pe card sau pe website-uri speciale sunt marile avantaje oferite posesorilor de carduri.

Cresteri pe toata linia
In urma cu patru ani Petrom lansa pentru persoanele juridice cardurile Petrom Card, iar anul trecut a lansat PetromCredit Card. Succesul de care s-au bucurat cardurile este demonstrat de faptul ca ele au asigurat anul trecut nu mai putin de 30% din vanzarile de carburanti ale companiei.  
La OMV oferta de carduri poarta numele Routex si ele sunt diferentiate pe niveluri de operatiuni. El poate fi folosit in Romania doar pentru alimentarea cu carburanti, dar se poate plati cu el si in strainatate la partenerii Routex, spune Vlad Seitan, retail manager OMV. In plus, cu acest card se poate plati  taxa de tunel si de autostrada.
Cei  5.000 de posesori de carduri LukOil, care anul trecut au asigurat 40% din vanzarile de carburanti LukOil in tara noastra, au posibilitatea de a tranzactiona carburanti in toate statiile companiei din Romania, adica 300 de locatii si, in viitor, din Ungaria, Ucraina si Bulgaria. In curand, oferta se va imbogati prin lansarea a doua noi tipuri de carduri corporatiste: Silver Card si Goldon Card, destinate atat persoanelor juridice, cat si fizice. Din volumele de carburanti vandute anul trecut de MOL, aproximativ 40% au fost realizate prin cardurile pentru companii, iar din restul, 45% au fost vanzari catre persoanele fizice prin carduri de fidelitate.
Fill&Go Credit si Fill&Go Personal este oferta de carduri a celor de la Rompetrol. Emis sub licenta MasterCard, cardul Fill&Go Credit poate fi folosit pentru cumparaturi sau pentru retrageri de numerar. Posesorii pot beneficia de reduceri de pret pentru majoritatea produselor si serviciilor oferite in benzinariile Rompetrol si la o serie de companii care s-au asociat lansarii acestui card.
El poate fi utilizat in tara si in strainatate, iar linia cardului de credit este de maximum 10.000 de euro (echivalentul in lei).

Cele mai citite

Tichetele casnice: cum le pot folosi firmele și persoanele fizice

Sistemul de plată prin tichete a activităților casnice e funcțional și tocmai a fost modificat de Guvern printr-o ordonanță de urgență, deși acesta ar...

Scandalul Sanimed/Hideg: Dezvăluiri, Denunțuri și Dinamica Justiției în România

Recentele dezvăluiri din presă, generate de denunțul spontan al omului de afaceri Cătălin Hideg împotriva unei prestigioase case de avocatură din România, precum și...

Pachetul de 61 de miliarde pentru Ucraina sau despre cum “era păcii s-a încheiat în Europa”

Congresul american a adoptat un pachet de 90 de miliarde de dolari pentru acordarea de ajutor militar Ucrainei, Israelului și Taiwanului. Fiindcă o reacție...
Ultima oră
Pe aceeași temă