6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialMaster Planul de Transport nu mai poate fi modificat

Master Planul de Transport nu mai poate fi modificat

"Master Planul a fost revizuit. Din acest motiv a fost planificată și întâlnirea de la Bruxelles de săptămâna trecută care, din păcate, nu a mai avut loc, pentru că au trebuit actualizate niște lucruri, chiar și cu privire la ani, că majoritatea programelor urmau să se desfășoare undeva începând cu 2015; acum avem 2016 an de începere. Au fost o mulțime de erori materiale, o mulțime de calcule, de inconsistențe”, a spus Dan Costescu, după ce a primit la minister vizita unei delegații a Comi­siei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European. 

Întrebat dacă mai pot fi scoase sau introduse proiecte în Master Plan, ministrul a răspuns negativ. "Nu pot fi scoase sau introduse proiecte. Nu, dacă nu apare ceva extraordinar, dar nu cred că se va întâmpla așa ceva, vom rămâne cu aceste pro­iecte. Scorurile lor pot să difere ușor, dar nu vom avea variații substanțiale sau spectaculoase", a explicat el.

Tocmai Master Planul a fost tema centrală a discuţiilor purtate de oficialul de la Bucureşti cu delegația din Parlamentul European. "Europarlamentarii au fost interesați de stadiul în care se găsește Master Planul. Le-am explicat pașii și despre mica întârziere pe care am ­avut-o. Ne adaptăm din mers. Le-am explicat că intenția noastră este ca în acest an să finalizăm aprobarea Master Planului în Parlament“, a precizat șeful de la Trans­porturi.

La rândul său, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a salutat intenția de aprobare până în vară a Master Planului de Transport, însă, a atras atenția că, din punctul său de vedere, ar trebui făcute modificări în acest document, astfel încât zonele sărace, Moldova și Oltenia, să fie legate de Transilvania și, respectiv, Banat, astfel încât să se poată dezvolta din punct de vedere economic.

Cât priveşte Oltenia, zonă din care provine Marinescu, Master Planul a suscitat discuţii aprinse în toamna lui 2014, deoarece consultantul canadian AECOM previziona că aeroportul Craiova va deveni al doilea aeroport al ţării, după Otopeni, până în 2020. De asemenea, Craiova ar urma să fie legată de Bucureşti şi prin linie ferată modernizată, cu viteză sporită, şi printr-o autostradă. Ne amintim faptul că americanii de la Ford cer de ani de zile construcţia unei autostrăzi care să lege Craiova de Piteşti, astfel încât să-şi poată exporta maşinile cu costuri mai reduse.  Eurodeputatul a su­bli­niat că speră să se modifice și standardele de cost, care, în opinia sa, sunt exagerate, raportat la costurile din alte state membre.

O delegație a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, condusă de Michael Cramer (Germania, Grupul Verzilor/Alianţa Liberă Europeană), s-a aflat miercuri în vizită oficială la sediul Ministerului Transporturilor. În afară de Master Planul de Transport, pe agenda discuțiilor s-au aflat subiecte precum coridoarele rețelei centrale trans-europene de transport (TEN-T), Planul național feroviar, Programul Operațional de Infrastructură Mare, dar și Strategia UE pentru Regiunea Dunării.  

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă