10.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăEconomieCosturile unui şofer de camion în autoizolare, timp de 14 zile

Costurile unui şofer de camion în autoizolare, timp de 14 zile

După Italia, mai nou şi şoferii români care se întorc din Germania sunt plasaţi în autoizolare. Pierderile unui transportator cu un şofer indisponibilizat timp de 14 zile se situează la peste 2.000 de euro.

Menţinerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână şi cu consecinţe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar şi de închiderea unităţilor de producţie şi reducerea considerabilă a comerţului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt, comparativ cu noul coronavirus, în următoarele 90 de zile, arată UNTRR, conform Revista Tranzit.

Transportatorii amintesc de faptul că, deşi se află într-o situaţie de criză, cod roşu, pe fondul pandemiei de COVID-19 (coronavirus), Italia nu a interzis accesul camioanelor şi nu a oprit producţia şi comerţul, măsurile ducând la un colaps imediat.

Transportul de marfă internaţional dintre Italia şi România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a şoferilor care revin din Italia – aceste operaţiuni au început să includă costul cu imposibilitatea utilizării şoferului 14 zile (peste 2000 euro), iar UNTRR solicită revenirea asupra acestei decizii şi monitorizarea şoferilor fără a fi puşi în autoizolare.

„Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transporta rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatura şi simptome, completare formulare (atenţie – pe formular nu se specifică meseria persoanei) şi în cazul în care există suspiciuni serioase şoferul să fie pus în izolare sau carantina. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat.

Mai nou, inclusiv şoferii romani care au venit în România din Germania au fost puşi în autoizolare. Germania reprezintă principalul partener comercial al României şi totalizează 20% din comerţul exterior al României, adică 32,5 miliarde de euro.

Toată industria automotive a României se blochează în 7 zile“, arata sursa citată. În România este o criză accentuată de şoferi, cu un deficit de 45.000 de şoferi profesionişti pentru vehiculele de transport marfa şi pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri.

Din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier naţional de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%.

În relaţia cu Italia, firmele de transport rutier româneşti de persoane au oprit total activitatea, iar în relaţiile cu restul ţărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut.

În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relaţii decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%.

„În ceea ce priveşte transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, altele nu sunt afectate deloc.“

Transporturile de marfă internaţional între Italia şi alte ţări din UE operat de transportatorii romani nu este afectat decât în măsura în care clienţii din Italia îşi reduc volumul de activitate – valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment.

UNTRR solicită Guvernului:
– suspendarea platii creditorilor – pentru finanţare vehicule transport persoane – pe perioada interzicerii transportului de persoane,
– suspendarea platii contribuţiilor sociale de către firmele afectate
– suspendarea platii creditelor ipotecare de către personalul firmelor aflate în dificultate

Concediile medicale nu sunt plătite de stat de ani buni în urmă, de multe ori plata se face doar în urma unei acţiuni în instanţă şi pe baza unei hotărâri definitive obţinute în acest sens

Uniunea solicita ca în punctele de trecere a frontierei să fie create spaţii speciale pentru verificarea şoferilor profesionişti, astfel încât să se evite aglomeraţia şi posibilitatea ca aceştia să intre în contact cu alte persoane venite din diverse colţuri ale lumii.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă