Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Creşte cererea de mașini electrice, dar nu destul

Creşte cererea de mașini electrice, dar nu destul

Reticenţă remanentă a consumatorilor la nou. Avem, în UE, o cerere de mașini electrice în creștere semnificativă, susținută de politicile privind protecția mediului.

Florin Budescu 0 comentarii

Cererea mărită e determinată de angajamentele marilor producătoriși de schimbarea de atitudine a consumatorilor, spune un studiu Deloitte realizat în Europa.

Italienii sunt cei mai interesați de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie. 58% au în vedere ca următoarea maşină cumpărată să fie una electrică.

Cea mai mare creștere a interesului pentru mașinile electrice și/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27%, în 2018, la 37%, în 2019. Executivul britanic a decis recent să interzică din 2030 vânzarea de maşini clasice sau hibride.

În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid.

„Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor.” Ciprian Gavriliu, Deloitte România

An de an, apare o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule, dar acestea încă sunt prea scumpe pentru clientul mediu.

În primele 10 luni ale anului trecut, în România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor APIA.

„Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu de la Deloitte România.

 

Încredere în stagnare

Încrederea consumatorilor pare să stagneze, după ce a crescut în 2018, față de anul anterior. Pe măsură ce noile tehnologii au aplicabilitate tot mai mare, consumatori încep să-și pună întrebări cu privire la standardele de siguranță oferite de autovehiculele autonome și devin mai rezervați față de idee.

Autorii studiului spun că reticența poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă.

Una din probleme e silenţiozitatea acestor vehicule. Pentru pietoni, maşinile sunt sesizabile în bună măsură auditiv, prin zgomotul tipic pe care îl face motorul cu explozie.

O altă problemă a maşinilor electrice este autonomia scăzută, din cauza capacităţii încă scăzute de stocare de energie a bateriilor.

Comentarii

loading...