Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cresterea puterii de cumparare si interesul spre digital sustin ascensiunea e-commerce si in 2019

Cresterea puterii de cumparare si interesul spre digital sustin ascensiunea e-commerce si in 2019

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Piata de e-commerce a ajuns la un stadiu de maturitate pe piata romaneasca, daca tinem cont de diversificarea ofertei, de calitatea serviciilor si de partea de reglementare legala (garantia privind returul in cazul persoanelor fizice). In ceea ce priveste volumele generate si numarul de clienti care folosesc magazinele online pentru a comanda in mod uzual, lucrurile sunt insa departe de o piata matura. In acest context, loc de crestere mai este foarte mult, asa cum mai este loc si pentru start-up-uri, pe aproape toate nisele.

Pentru acest an se asteapta cresteri masive in e-commerce. Pe de o parte este urmat trendul general din retail: crestere generata de puterea de cumparare tot mai mare. Mai exact, au crescut veniturile populatiei, iar romanii sunt tot mai dispusi sa faca cheltuieli mai mari pe toate segmentele de cumparaturi. Criza financiara este tot mai departe in amintiri, astfel ca este in crestere increderea populatiei in puterea sa de a gestiona in viitorul apropiat chiar si cheltuielile neprevazute.

Pentru a explica aceste cresteri atat de mari fata de retailul offline (se vorbeste chiar de 30% crestere a comertului electronic in 2019), mediul e-commerce vine insa cu particularitati. Interesul romanilor pentru mediul digital creste puternic, tot mai multe segmente de populatie capata incredere in magazinele online si inteleg avantajele acestui canal de vanzari. Acest lucru se intampla nu doar in mediul urban, ci si in mediul rural, din ce in ce mai acaparat de tehnologie in domeniul telecom. Tot mai multi romani devin posesori de smartphone si invata sa il foloseasca in mod activ, inclusiv pentru a profita de oportunitatile din e-commerce.

Cei care deja sunt obisnuiti cu procedura de cumparaturi online si care in trecut faceau achizitii ocazionale isi maresc in ultima vreme timpul petrecut pe internet, pe toate dispozitivele, au mai putin timp pentru cumparaturi offline si ajung sa cumpere online mai des si in volume mai mari. Creste numarul celor care trec de la "utilizator de nevoie" (a cumpara online un produs pe care nu il gasesti offline prea usor) la "utilizator obisnuit" (achizitii facute in mod regulat, pentru simplitatea procesului, pentru economia de timp si de bani).

Ce inseamna o posibila crestere de 30% a mediului e-commerce in 2019? Nevoia magazinelor online de a oferi servicii din ce in ce mai bune pentru clienti, astfel incat sa profite de oportunitati, dar si sa evite sa fie incomodate de concurenta tot mai ridicata, de densitatea in crestere a magazinelor online pe anumite segmente de produse si servicii. Toate detaliile sunt importante, iar prezenta web trebuie sa fie una impecabila, cu un website curat, sigur si superior la partea de uzabilitate, cu gazduire web premium care sa sustina traficul relaxat al clientilor chiar si in momentele de aglomeratie (de exemplu cand sunt campanii promotionale comunicate mai agresiv).

Cel mai probabil, trendul de crestere in e-commerce se va mentine si in anii urmatori. Singura piedica ar putea fi o noua criza economica mondiala care ar putea porni din China sau Statele Unite ale Americii. Chiar si intr-un astfel de context nefericit, magazinele online ar putea rezista bine si ar putea profita de nevoia oamenilor de a cumpara mai ieftin. Nu trebuie sa uitam faptul ca un magazin online are costuri de operare mult mai reduse decat un magazin clasic.

Comentarii

loading...