Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Dacia Spring: primul model electric al mărcii

Dacia Spring: primul model electric al mărcii

Spring va fi produs în China la uzina unde este construit în prezent micul SUV K-ZE al Renault.

Ioana Roșu 0 comentarii

Dacia Spring lansează primul model electric al mărcii, care are o autonomie medie de 225 km. 

Reprezentanții Groupe Renault au afirmat că în condiții de frig extrem sau de condus la viteză maximă, autonomia ar putea scădea sub 150 km.

Spring va fi produs în China la uzina unde este construit în prezent micul SUV K-ZE al Renault, dar cei de la Dacia spun că Spring este structural diferit și ranforsat, pentru a fi conform cu regulile europene, inclusiv la capitolul teste de siguranță EuroNCAP.

Cei de la Dacia au explicat de ce Spring se produce în China: piața de acolo este cea mai mare pentru vehiculele electrice, 60% din vânzările mondiale fiind în China. În consecință, China are un ecosistem foarte bine pus la punct cu furnizori de componente și Dacia poate ține costurile la un nivel scăzut și, simultan, poate aduce rapid modelul în Europa, deoarece chinezi produc rapid și eficient.

 Motivul pentru care mașina este produsă în China ține de faptul că tot China este cel mai mare producător mondial de baterii pentru aceste mașini, în timp ce Europa este mult în urmă. Bateria costă câteva mii de euro la o mașină electrică, fiind cea mai scumpă componentă.Bateria de la Spring cântărește 280 kg, iar întreaga mașină are o greutate de 955 kg. Bateria are 26,8 kWh, iar motorul este de 33 kW (44 CP).

Ce va urma dacă vânzările vor fi foarte bune? Va fi mutată producția Spring în Europa sau Maroc ”Nimic nu este imposibil, dar pentru moment nu există un astfel de plan”, spune Mihai Bordeanu, director de marketing la Dacia.

Mașina electrică Renault K-ZE care este produsă în China și cu care Spring are multe în comun, costă 9.000 de euro în China, după aplicarea subvențiilor. În Europa, regulile de siguranță sunt însă diferite.

Există însă diferențe structurale între K-ZE și Spring? ”Mașina a fost upgradată și adaptată pentru piața europeană și Renault K-ZE din China este foarte diferită de Dacia Spring. Am făcut multe adaptări, s-au făcut ranforsări și modificări, spre exemplu la lonjeroane”, spun cei de la Groupe Renault.

În plus, Spring a fost adaptată pentru a face față schimbărilor introduse la testele de impact EuroNCAP care vin cu reguli mai dure decât cele de la testele de siguranță din China.

 

Mașina va fi lansată în primăvara lui 2021 la companiile de car-sharing, pentru clienții persoane fizice precomenzile se pot face în vară, iar mașinile vor ajunge începând cu luna septembrie 2021. De ce această diferență? Cei de la companie spun că vor ca pe șosele să fie cât mai multe mașini Spring până în toamnă și Franța și Spania sunt țările în care vor fi primele parteneriate. La final de 2021 va fi lansată și varianta cargo.

Cei de la Groupe Renault nu au comunicat prețul mașinii, însă au spus că va fi cea mai ieftină mașină electrică din UE. Cei de la Renault au dat însă un exemplu din Franța, unde benzina este 1,4 euro/litru, iar încărcarea unui Spring ar costa 5 euro (și autonomia va fi de 200 km), în timp ce pentru a rula 200 km cu un Sandero benzina ar costa 22 de euro.

Durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de :
- o oră pentru o încărcare 80% la o bornă DC 30 kW
- 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW
- 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW
- 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW

Comentarii

loading...