“Ca urmare a sesizărilor repetate ale consumatorilor racordaţi la Sistemul de alimentare centralizată cu energie termică a Municipiului Bucureşti cu privire la furnizarea deficitară sau lipsa apei calde în mai multe zone din capitală şi, în special, a unor dezinformări ce privesc activitatea ELCEN, dorim să facem următoarele precizări astfel încât mass-media şi locuitorii ce primesc apă caldă în sistem centralizat să beneficieze de informaţii reale, clare şi transparente: ELCEN produce şi livrează fără probleme agent termic în parametrii solicitaţi de C.M. Termoenergetica Bucureşti prin comanda zilnică în conformitate cu prevederile contractuale incluse în Contractul de Vânzare-Cumpărare a Energiei Termice încheiat între cele două entităţi”, precizează un comunicat difuzat de ELCEN.
Totuși, la populație nu ajunge apă caldă întrucât “din cauza stării tehnice critice a reţelei de termoficare aflată în subordinea Primăriei Municipiului Bucureşti, se înregistrează pierderi mari pe traseu (aproximativ 2.000 de tone de apă fierbinte pe oră se scurg în pământ prin ţevile ciuruite din cauza uzurii şi a lipsei de investiţii), astfel încât agentul termic ce ajunge la utilizatorul final nu mai respectă parametrii de presiune şi temperatură optimi, iar calitatea acestuia se modifică având drept rezultat furnizarea deficitară la consumator. De asemenea, degradarea reţelei a condus şi la amplificarea avariilor şi a întreruperilor în furnizare”.
ELCEN precizează că Termoenergetica “solicită în prezent debite scăzute” întrucât “reţeaua veche şi uzată nu permite preluarea unor debite mai mari”.