Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

De ce s-au oprit cei de la BMW în Ungaria și n-au ajuns până la noi?

De ce s-au oprit cei de la BMW în Ungaria și n-au ajuns până la noi?

După doi ani de când Mercedes a decis să investească pentru a doua oară în Ungaria, evitând România, a venit şi rândul BMW să anunţe construcţia unei fabrici în ţara vecină, nu la noi. Argumentele alegerii sunt aceleaşi, acum, ca şi în 2016: infrastructură foarte bună şi resurse

Iulian Budușan 0 comentarii

Pe 30 iulie 2016, Mercedes anunţa o nouă investiţie în Kecskemét (Ungaria), după ce în 2012 finalizase prima investiţie, iar în România s-au creat dezbateri aprinse din cauza ratării acestei oportunităţi. Totalul investiţiilor alocate de Mercedes în Kecskemét se ridica, atunci, la două miliarde de euro, cu toate avantajele create de dezvoltarea respectivă.

Iată că istoria se repetă şi România ratează o nouă oportunitate, de data aceasta investitorul fiind BMW, care şi-a anunţat - pe 31 iulie 2018 - decizia de a aloca un miliard de euro pentru construcţia unei fabrici în Ungaria (la Debrecen), nu în România.

„Debrecen este locul ideal pentru ca BMW Group să îşi extindă reţeaua de producţie. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, conexiuni logistice adecvate şi proximitatea reţelei de furnizori exitenţi. Personalul calificat din zona locală a fost un alt avantaj cheie”, a menţionat BMW într-o notă transmisă presei din România - care, desigur, a întrebat cum a fost aleasă Ungaria ca destinaţie a acestei investiţii.

„În selectarea Debrecen, Grupul BMW a urmat cu stricteţe procesul de selecţie al locaţiilor pentru posibile fabrici la nivel mondial, examinând diverse oportunităţi din diferite ţări. Grupul BMW a avut o relaţie profesională cu toate ţările în cauză, pe baza unei colaborări constructive”, au precizat reprezentanţii constructorului auto german.

Consiliul de conducere al BMW Group a optat pentru Debrecen, Ungaria, deoarece îndeplineşte cel mai bine criteriile de selecţie. Potrivit notei de presă, aceste criterii includ:
- factori specifici sitului, cum ar fi infrastructura foarte bună şi accesibilitatea excelentă pe şosele, pe calea ferată şi pe calea aeruluiÂ
- conexiuni logistice adecvate şi apropierea de reţeaua de furnizori stabilită
- forţă de muncă cu o înaltă calificare în zona locală.

„Gestionarea profesională a proiectelor din partea partenerilor noştri maghiari a fost un criteriu suplimentar. În plus, Debrecen oferă un standard ridicat de trai, care va fi de asemenea atractiv pentru expaţi din Germania şi alte locaţii din întreaga lume”, a mai argumentat concernul german.

Potrivit BMW, procesul de recrutare a început de astăzi (n.n.- marţi, 31 iulie) şi se pot deja trimite aplicaţii on-line, iar construcţia noii fabrici de la Debrecen va demara, cel mai devereme, în 2019. A fost achiziţionată o suprafaţă de 400 hecatare pentru noua facilitate de producţie.

Aşadar, România a ratat încă o oportunitate de a atrage investiţii străine de ordinul miliardelor de euro, din cauza stării deplorabile a infrastructurii, demonstrând că nici lecţia din 2012, nici cea din 2016 (pe care trebuia să le înveţe de la Mercedes) nu au fost încă învăţate. Lecţia BMW ar trebui să fie ultima.

Comentarii

loading...