Marilena Dan
DeKalb, marcă înregistrată a Monsanto Technology LLC, a lansat platforma digitală Smart, adresată fermierilor care vor să crească producția de porumb cultivată pe aceeași suprafață.
Cu ajutorul DeKalb Smart, fermierii beneficiază de recomandări privind alegerea optimă a hibridului de porumb, în funcție de tipul de sol și de mediul de cultură. Totodată, aplicația recomandă densitatea optimă de plantare, pentru a se obține profitabilitate maximă. Potrivit testelor preliminare efectuate anul trecut, productivitatea culturii poate să crească cu până la 30%. Toate informațiile sunt accesibile fermierului pe telefonul mobil, tabletă sau pe calculator.
Cultura este monitorizată constant cu ajutorul imaginilor din satelit, care, pornind de la consistența vegetației, pot semnala probleme precum dezvoltarea neuniformă a plantației, cauzată de factori pedoclimatici, boli, dăunători sau alte accidente. „Fermierii caută în permanență metode pentru a-și mări productivitatea. Prin utilizarea tehnologiei și a noilor soluții digitale din agricultură, fermierii pot să-și maximizeze profitul, să aibă mai multă predictibilitate în privința evoluţiei culturilor, dar și să facă o agricultură sustenabilă”, a declarat Octavian Chihaia, director General al Monsanto România, Bulgaria și Republica Moldova, la conferința de lansare a soluției digitale.
Anul trecut, au fost făcute teste preliminare la Centrele tehnologice DeKalb din Europa, unde sunt semănate anual 700 de hectare de loturi, prin utilizarea de înaltă tehnologie. Aici, hibriziide porumb DeKalb® au fost testați în toate condițiile pedologice, la diferite densități, fiind colectate peste 1.000 de observații cu date pentru fiecare hibrid. În urma rezultatelor obținute, specialiștii au creat o serie de soluții inteligente reunite sub denumirea DeKalb Smart. Tehnologia dezvoltată pentru culturile de porumb a fost testată cu success, anul trecut, în 12 state europene, printre care: România, Franța, Ungaria, Spania și Italia, țări mari cultivatoare de porumb. „Soluțiile Smart optimizează la maximum potențialul hibrizilor DeKalb și al terenului. Practic, această tehnologie ține cont de specificul fiecărui tip de sol existent și oferă soluția personalizată, parcelă cu parcelă”, a afirmat Daniel Stanciu, director Marketing și Strategie al Monsanto România, Bulgaria și Republica Moldova.
Versiunea DeKalb Smart este disponibilă de astăzi și poate fi accesată de pe orice dispozitiv cu acces la internet, iar aplicația pentru mobil urmează să fie disponibilă în scurt timp. România este printre primele țări europene în care este lansată noua tehnologie. În România, clienții DeKalb vor putea beneficia de unul dintre cele două pachete ale soluției DeKalb Smart: Freemium și Silver.