11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024

Breviar

CSA pledeaza pentru includerea asiguratorilor in sistemul de pensii

Legislatia pensiilor private, care va fi introdusa in curand in tara noastra, continua sa suscite controverse. Ieri, a iesit la rampa Dan Constantinescu, membru in Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), care a pledat pentru includerea in sistemul pensiilor private a produselor de asigurare existente deja pe piata romaneasca de profil. In ceea ce priveste legislatia actuala, aprobata pe ultima suta de metri a Cabinetului Nastase, dl Constantinescu a avut o caracterizare care nu lasa loc nici unui echivoc: “o catastrofa”. In opinia domniei sale, pentru a fi inclus in sistemul pensiilor private deductibile, orice produs existent pe piata ar trebui sa indeplineasca nu mai mult de trei conditii: contributie etapizata, numar minim de ani contributivi si rambursare sau plata esalonata. Astfel, sistemul pensiilor private ar putea avea trei componente, referitoare la sistemul bancar, cel de asigurari si cel care vizeaza piata de capital. La randul lui, presedintele CSA, Nicolae Crisan, a anuntat ca anul in curs va fi unul plin de schimbari pentru piata romaneasca a asigurarilor, obligata sa se alinieze la normele europene in domeniu. Astfel, modificarea legislatiei specifice va fi urmata de o serie de norme de aplicare, care vor schimba total regulile de pe piata.


Modelul vienez, aplicabil pentru Aeroportul Otopeni

Modelul privatizarii Aeroportului din Viena ar putea fi utilizat in ceea ce priveste Aeroportul International “Henri Coanda” de la Otopeni. Aceasta a fost una dintre concluziile seminarului organizat de casa vieneza de avocatura Schonherr, luni seara, la Bucuresti, sub egida Public Private Circle (PPC). “Pisica privata prinde mai multi soareci”, a declarat plastic Herbert Kaufman, membru al managementului si purtator de cuvant al Viena International Airport. Acesta a precizat faptul ca nu este recomandabila nici o privatizare integrala, dar nici un control al statului asupra principalei porti aeriene a Romaniei. Astfel, ar trebui gasita o solutie mixta intre public si privat, pe modelul vienez, luandu-se in calcul inclusiv participarea salariatilor la transferul de proprietate. Trebuie mentionat faptul ca, in urma privatizarii Aeroportului din Viena, salariatii au intrat in posesia a 10% din actiuni. “Credem ca experienta vieneza poate fi utila pentru Romania, chiar daca noi nu ne propunem sa gasim adevarul absolut in nici o problema pusa in discutie”, ne-a declarat politologul Alex. Todericiu, moderatorul dezbaterii.

A. Barbulescu

Cele mai citite

Care este cel mai bun material pentru covoare și covorașe de joacă pentru camera copiilor

Când vine vorba de crearea unui spațiu confortabil și sigur pentru bebeluși și copii, selectarea covorului potrivit și a covorașului de joacă a celor...

Românii Investesc Record în Titlurile de Stat: O Premieră în Guvernarea PSD

Sub guvernarea lui Marcel Ciolacu, investițiile fără precedent devin motorul dezvoltării țării, iar economia României se clasează constant printre cele mai dinamice din Uniunea...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești a luat titlul de vicecampioană mondială la Campionatul Mondial de Robotică de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești s-a încununat de succes, prin obținerea titlului de vicecampioni mondiali din cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă