Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Francizele preiau distributia carburantilor

» Toate statiile Petrom si PetromV vor lucra in sistemul Full Agency pana  la sfarsitul lunii septembrie.» Pana la finele lui 2007, Rompetrol va opera 210 statii in sistemul Partener Rompetrol.» Modelul ...

Adrian Stoica 0 comentarii

» Toate statiile Petrom si PetromV vor lucra in sistemul Full Agency pana  la sfarsitul lunii septembrie.
» Pana la finele lui 2007, Rompetrol va opera 210 statii in sistemul Partener Rompetrol.
» Modelul francizei a fost introdus o data cu intrarea pe piata romaneasca a companiei OMV.

Pentru multi dintre cei cu spirit de initiativa, dar fara prea multi bani, franciza s-a dovedit lozul castigator. Firme puternice au intrat pe piata romaneasca sau si-au extins afacerile apeland la franciza. Cei care au ales sa inceapa o afacere sub marca unui brand puternic au primit, pe langa nume, toata logistica de care aveau nevoie si o motivatie financiara consistenta.
Unul din domeniile in care franciza a prins foarte bine este cel al afacerilor cu carburanti. Ele au aparut o data cu venirea companiei OMV in Romania, toate cele 72 de statii OMV deschise pana acum fiind operate in franciza. Acest concept de operare a devenit un model de afacere preluat ulterior si de alte companii mari. La Rompetrol, benzinarile operate in franciza se numesc Partener Rompetrol, iar numarul lor atingea la sfarsitul anului trecut 180 de  statii, urmand ca pana la sfarsitul lui 2007 sa ajunga la 210, un numar semnificativ, care asigura aproximativ 30% din cifra anuala de afaceri a Rompetrol Downstream. La acestea se mai adauga alte 250 de statii in franciza aflate in strainatate, in tari precum Franta, Bulgaria, Ucraina, Moldova, Georgia si Albania. Dintre acestea, un numar de 200 de benzinarii sunt situate in Franta, fiind achizitionate la finele anului 2005 o data cu preluarea operatorului petrolier Dyneff. Acestea sunt sub marca Dyneff, o parte dintre ele fiind in curs de rebranduire.
Grupul Rompetrol si-a propus, pana in 2009, atingerea unui numar de 450 de benzinarii in Franta si Spania, atat prin constructia unora noi, cat si prin preluarea in sistem de franciza a unor benzinarii existente.
La randul sau, Petrom a introdus din 2005 un nou sistem de administrare a statiilor, sistemul "Full Agency",  care presupune transferul responsabilitatii pentru administrarea statiei catre parteneri desemnati. Practic, este o externalizare a unui serviciu care rezolva celui care da franciza problema angajatilor, asigurandu-i si o crestere a veniturilor, pentru ca francizatul este primul interesat de realizarea acestui salt, el primind un procent negociat din afacere. La sfarsitul lunii martie a acestui an, nu mai putin de 417 statii de distributie erau operate in sistemul Full Agency, iar pana la sfarsitul celui de-al treilea trimestru al anului toate statiile Petrom si PetromV vor fi operate in acest sistem, spun oficialii Petrom.

Conditii impuse de francizor


Pentru a putea prelua o astfel de franciza, firma care doreste acest lucru trebuie sa indeplineasca anumite conditii.  De exemplu, pentru a intra in sistemul Partener Rompetrol trebuie platita o taxa de intrare, la care se adauga o taxa lunara care acopera costul francizei. Investitia companiei vizeaza modernizarea sistemelor tehnologice existente prin aducerea acestora la standardele din Uniunea Europeana, dotarea statiei cu sisteme de recuperare a vaporilor, implementarea de noi sisteme informatice performante etc., iar contractele sunt incheiate pe o perioada de cinci ani. "Asocierea cu un brand puternic, cum este Rompetrol, poate determina atat o crestere in medie cu aproximativ 300% a vanzarilor, cat si o castigare a increderii", au declarat oficialii Rompetrol.
Spre deosebire de Rompetrol, compania Petrom incheie contractele pe o perioada nelimitata, dar, pentru a putea face acest lucru, unul din criteriile pe baza carora se face selectia este detinerea unor resurse financiare cuprinse intre 15.000 si 30.000 de euro.


"Asocierea cu un brand puternic, cum este Rompetrol, poate determina atat o crestere in medie cu aproximativ 300% a vanzarilor, cat si o castigare a increderii clientilor."

Citește totul despre:

Comentarii

loading...