Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Flota îmbătrânită condamnă Tarom la un deficit acut de lichidităţi

Flota îmbătrânită condamnă Tarom la un deficit acut de lichidităţi

Compania naţională de transport aerian Tarom a anunţat că în următoarele luni va depune un plan de restructurare a afacerilor sale.

Florin Budescu 0 comentarii

Recent, Ministerul Economiei a anunţat că Tarom va primi un ajutor de stat de 36,7 milioane de euro, aprobat de Comisia Europeană (CE). Acesta ar fi primul pas din strategia de a restructura şi eficientiza compania.

România a notificat CE intenţia de a acorda Tarom un împrumut de salvare de aproximativ 36,7 milioane de euro (ceea ce înseamnă cam 176 de milioane de lei).

Reprezentanţii companiei afirmă că liniile directoare ale Comisiei, privind ajutorul de salvare şi restructurare, permit statelor membre să sprijine companiile aflate în dificultate.

Ajutorul de salvare poate fi acordat pentru până la şase luni, pentru a da timp elaborării de soluţii, în situaţii de urgenţă.

Tarom se confruntă cu un deficit acut de lichidităţi, din cauza creşterii puternice, în ultimii ani, a costurilor de exploatare, din cauza îmbătrânirii flotei.

În absenţa ajutorului, Tarom nu va mai fi în măsură să-şi îndeplinească obligaţiile de plată şi să-şi menţină activitatea.

”Prin această măsură, se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care Tarom este singurul furnizor, şi că pasagerii nu vor fi afectaţi de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurenţa pe piaţa unică”, a informat luni Comisia Europeană.

 

Reguli stricte

Regulile europene de acordare a ajutorului de stat sunt stricte şi sunt orientate exclusiv spre viabilizarea companiilor, astfel încât acestea să nu mai producă pierderi.

Statele UE pot să sprijine întreprinderile în dificultate. Măsurile trebuie să fie limitate în timp şi ca amploare şi să contribuie la realizarea unui obiectiv de interes comun.

”Împrumutul va acoperi numai lichidităţile de care Tarom a dovedit că are nevoie pentru următoarele şase luni, iar România va face o monitorizare strictă a modului în care sunt utilizate fondurile.

România s-a angajat să asigure că după şase luni împrumutul va fi rambursat integral. În caz contrar, Tarom va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare”, precizează CE.

Comentarii

loading...