Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

FORT, AM Taxi Transilvania şi Clever dau în judecată COTAR

FORT, AM Taxi Transilvania şi Clever dau în judecată COTAR

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever au început procedurile legale pentru a contesta în instanţă reprezentativitatea COTAR, în dialogul cu autorităţile.

Florin Budescu 0 comentarii

”Dosarul nr. 16992/3/2019 a fost depus la Tribunalul Bucureşti”, arată un comunicat. Cele trei organizaţii spun că îşi exprimă nemulţumirea şi îngrijorarea privind acţiunile COTAR, de promovare a unor interese nereprezentative la nivelul industriei.

 

Reacţie pentru dialog relevant

”Prin demersurile juridice iniţiate, FORT, Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever urmăresc asigurarea unui cadru relevant de dialog între autorităţi şi toate părţile activ interesate de modernizarea activităţilor de transport din România”, arată părţile.

Statutul nereprezentativ al COTAR, în dialogul cu autorităţile, reprezintă o barieră pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual şi de asigurare a unei concurenţe reale în industrie, adaugă acestea.

“Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederaţia ar trebui să fie formată din cel puţin două federaţii patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederaţii, şi să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activităţi din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite", a declarat preşedintele FORT, Augustin Hagiu.

În acelaşi timp, spune Hagiu, o mare parte dintre membrii confederaţiei "nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul Transporturilor sau sunt în prezent dezafiliaţi şi înscrişi în alte federaţii".

Rezultatul este că membrii rămaşi activi "nu însumează, prin angajaţii lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat liderul FORT, conform News.ro.

 

COTAR nu ar mai reprezenta interesele industriei

Cele trei organizaţii precizează că formaţiunea COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie şi că în ultimii ani a încercat să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi.

“COTAR nu doar că nu îndeplineşte criteriile legale şi de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi", afirmă Anca Gherle, public affairs Clever.

Astfel, susţine Gherle, COTAR a avut cinci propuneri de regulamente la Primăria Bucureşti şi trei propuneri de ordonanţe în detrimentul şoferilor de taxi şi aplicaţilor, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenţei.

"În condiţiile în care peste 70% dintre şoferii de taxi folosesc aplicaţiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorinţa taximetriştilor”, precizează reprezentantul Clever.

 

Pentru transport eficient

Crearea unui cadru legislativ coerent şi echitabil este esenţial pentru modernizarea acestui domeniu şi pentru asigurarea unui transport eficient în Bucureşti şi marile oraşe din România, adaugă organizaţia.

"COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror iniţiative susţin instaurarea unui monopol pe piaţa de transport de persoane şi care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, precizează Ioan Pugna, vicepreşedinte al Asociaţiei de Monitorizare Taxi Transilvania.

Aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români.

Comentarii

loading...