2.2 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăEconomieHuawei conduce în topul celor mai dezirabili angajatori din România

Huawei conduce în topul celor mai dezirabili angajatori din România

Sudiul a fost realizat în 32 de state ale lumii, acoperind mai mult de 75% din economia globală. Au fost peste 200.000 de respondenţi, cu 4.205 respondenţi pe fiecare stat şi 6.162 de companii analizate.
21% dintre angajaţii rpmâni şi-au schimbat locul de muncă în ultimul an, faţă de media europeană, de 19%. În oglindă, 79% şi-au păstrat locul de muncă, faţă de media europeană de 81%. 36% dintre angajaţi români intenţionează să-şi schimbe locul de muncă anul viitor, faţă de media europeană, de 27%.
33% dintre români preferă să lucreze pentru marile corporaţii transnaţionale. 32% ar optează să aibă
propriile lor business-uri. Foarte interesant este că variaţia preferinţei de a lucra la multinaţionale diferă puţin după generaţie: 34% la 18 – 24 de ani, dar de asemenea şi la 25 – 34 de ani, 33% la 35 – 54 de ani şi 36% la 55 – 64 de ani. În topul celor mai dezirabili angajatori din România, compania Huawei se situează pe locul I, IBM este pe locul al II-lea, iar Ford pe locul al III-lea.

Randstad: „Angajații consideră că salariul şi beneficiile, atmosfera de lucru şi siguranţa locului de muncă nu sunt suficient de bine reprezentate în organizațiile din România.”

Cei mai dezirabili angajatori în funcție de industrii sunt ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producție industrială), OMV (petrol și gaze), Orange (telecom), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (auto) şi Huawei (IT).
Sunt trei elemente-cheie ce determină valoarea unei companii, ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, sănătatea financiară şi reputația. Industriile care au cele mai bune calificative în țara noastră în ce privește aceste trei criterii sunt IT-ul, serviciile, FMCG, auto, industria financiar-bancară, telecom, industrie – producție, petrol și gaze, resursele umane și retail-ul.
Studiul relevă aspectele cele mai importante pentru români, în ceea ce privește decizia de angajare.
Românii caută un salariu cât mai bun și beneficii atrăgătoare – 70%, o atmosferă de lucru cât mai plăcută –57%, siguranța locului de muncă – 54%, evoluția în carieră – 50% şi echilibrul între viața profesională şi cea personală – 44%.
Angajații consideră că salariul şi beneficiile, atmosfera de lucru şi siguranţa locului de muncă nu sunt
suficient de bine reprezentate în organizațiile din România. Principalele motive pentru care angajații
români părăsesc un loc de muncă sunt pachetul de compensații prea mic (57%), oportunitățile de carieră limitate (45%), lipsa recunoașterii / a recompenselor (38%), aspectele legate de echilibrul dintre viața profesională şi viața personală (24%) și lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).
În lumea de tip occidental, pentru diferitele generaţii, sunt folosite nominaţii generaţionale distincte.
Angajaţii de 55 – 64 de ani fac parte din generaţia „baby-boom” sau „boomers”. Cei de 35 – 54 de ani
sunt numiţi „generaţia X”, cei de 25 – 34 de ani „millennials”, iar cei de 18 – 24 de ani „generaţia Z”.
Să-i luăm aşadar pe rând. Randstad a constatat că 33% dintre angajaţii din generația Z își doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46% din reprezentanții generației X își doresc cel mai mult echilibrul dintre viaţă şi muncă, peste jumătate dintre millennials oportunități de carieră, iar 40% dintre boomers sănătate financiară.

Românii nu vor să lucreze la firme cu reputaţie proastă
96% dintre români verifică reputaţia angajatorului înainte să facă un pas spre angajare. Companiile cu un brand pozitiv au de două ori mai mulţi aplicanţi decât cele cu un brand negativ și au mai puține cheltuieli cu angajații lor.

50% dintre candidați spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputație proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creștere salarială. 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulțumiți la locul de muncă. 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra șanselor lor de a angaja talente.

Deoarece oamenii lucrează pentru culturi, nu pentru companii, percepția lor despre o organizație ca
angajator este de o importanță capitală. Atât recrutorii, cât și candidații menționează cultura companiei ca
fiind unul dintre factorii determinanți în alegerea angajatorului.
De asemenea, este important ca aceasta să fie una transparentă: candidații se documentează activ
despre cultura companiilor, pentru a înțelege dacă aceasta li se potrivește. Dacă aceștia citesc pe
forumurile de specialitate despre experiențele pozitive ale angajaților și candidaților, se simt mai
încrezători în a-și prezenta CV-ul și în a face o schimbare profesională.

Investiţiile, cheia problemei

Organizațiile care investesc în experiența candidatului îmbunătățesc calitatea angajărilor cu 70%. 62% dintre angajați caută informaţii despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora.
Companiile cu reputație proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare, iar cele care au implementată o strategie de implicare a angajaților se bucură de o probabilitate cu 67% mai mare de a-și îmbunătăți cifra de afaceri, de la un an la altul.
Este mult mai probabil ca angajații care consideră că există o aliniere puternică între ceea ce declară
angajatorul despre ei și experiența lor de lucru acolo să-l recomande pe acesta ca fiind un loc de muncă dezirabil.
 Top 10 angajatori preferaţi de români
1 Huawei
2 IBM
3 Ford
4 Ubisoft
5 Oracle
6 Atos IT
7 Gameloft
8 Continental
9 CGS
10 Bosch

Cele mai citite

Cluburile participante în noul format al Champions League vor primi și mai mulți bani. Anunțul UEFA

UEFA le-a transmis federaţiilor membre şi cluburilor modul detaliat în care vor fi repartizaţi banii în viitoarea ediţie a Ligii Campionilor, care se va...

Ciolacu vede în capela de la Parlament un simbol al angajamentului nostru față de valorile naționale

Capela ortodoxă din Parlament nu este doar un loc de liniște și refugiu în fața provocărilor și tensiunilor zilnice, ci și un simbol al...

Florida: Ron de Santis a semnat un proiect de lege care va interzice minorilor sub 14 ani să aibă conturi de rețele sociale

Guvernatorul republican al statului Florida, Ron de Santis, a semnat, luni, un proiect de lege care va interzice minorilor de sub 14 ani sa...
Ultima oră
Pe aceeași temă