Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Dacia Spring

Dacia Spring

În ciuda stării de urgență, industria auto pornește motoarele

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a anunțat, joi, că a discutat cu mai mulți reprezentanți ai industriei auto din România și că aceștia vor să reia producția.

Mihai Diac 0 comentarii

În România, cele mai importante unități ale industriei auto sunt la Pitești și la Craiova. Dintre acestea, uzina Dacia, de la Pitești, deși aparține grupului francez Renault, continuă să reprezinte cel mai valoros brand românesc.

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a precizat că managerii uzinei Dacia elaborează un scenariu pe baza căruia se poate relua producția, cu aplicarea de măsuri implicite pentru protejarea sănătății angajaților. Atât la Dacia (Pitești) cât și la Ford (Craiova), producția a fost oprită în momentul agravării epidemiei de coronavirus în România.

"Sunt optimist că, în a doua parte a lunii aprilie, la Dacia începe producția", a anunțat, joi, ministrul Virgil Popescu.

Acum o lună, imediat după ce s-a anunțat anularea Salonului Auto de la Geneva din anul 2020, grupul Renault a decis să prezinte pe internet principalele sale noutăți, care erau inițial planificate să fie dezvăluite la Geneva. Una dintre noutățile anului 2020 este modelul denumit Dacia Spring, deocamdată la nivel showcar, care prefigurează primul model sută la sută electric al mărcii Dacia. Acesta va fi un model de segment mini, cu 5 uși și 4 locuri. Ca elemente specifice, atât farurile cât și blocurile optice din spate vor fi dotate integral cu LED. Versiunea de serie a modelului Dacia Spring va avea o autonomie de circa 200 de kilometri și va fi disponibilă pe piață în anul 2021. 

Responsabilii de la Dacia – Renault au precizat că marca Dacia va păstra, și în cazul modelului electric, acele principii care i-au adus succesul de piață la nivel european, adică “o ofertă de mașini simple, moderne, fiabile și robuste, la prețul corect”. Modele cu cel mai mare succes ale mărcii Dacia au fost până acum Logan, Sandero și Duster.

Pe de altă parte, ministrul Economiei, Virgil Popescu, a precizat, joi, că întreprinderile din sectorul auto al României sunt capabile și de o reorientare a producției, astfel încât să furnizeze materiale cu cerere maximă în această perioadă de criză, cum ar fi măștile sanitare, combinezoanele sau chiar substanțele biocide.

Amintim că, la ultima ședință de Guvern, ministrul Popescu anunțase și că unități ale Companiei Naționale ROMARM, subordonată Ministerului Economiei și Mediului de Afaceri, precum și alte întreprinderi se pot reprofila pentru a furniza combinezoane și măști pentru personalul medical și pentru populație.

Ministrul Economiei a precizat că în județul Maramureș a fost deja pusă în funcțiune o primă linie de producție care va furniza până la 150.000 de măști pe zi și că vor fi cumpărate încă două instalații care vor permite creșterea producției.

„A fost pusă în funcțiune prima linie de producție în Maramureș. Capacitatea de producție este de 150.000 de măști pe zi. Azi au ajuns la 110.000 - 120.000, sunt convins că în câteva zile vor ajunge la producția normală. Cele două mașini care produc aceeași calitate de măști, și o a treia mașină care produce măști pentru spitale, vor fi disponibile iar din 15 aprilie vom avea acolo o producție de 500.000 de măști pe zi pentru populație și 150.000 de măști pentru spitale. În paralel ei produc și 1.000 de combinezoane pe zi, pentru zona spitalelor, pentru medici, asistenți, brancardieri, aflați în prima linie”, a explicat, în fața premierului Orban, ministrul Virgil Popescu.

O altă inițiativă este a unui producător din Galați care va achiziționa o mașină pentru a fabrica măști.

Potrivit ministrului Economiei, sunt repuse în funcțiune și  capacități de producție din cadrul Companiei Naționale ROMARM, care sunt proiectate să execute comenzi pentru război și care, pe timp de pace, în vremuri normale, sunt menținute operaționale deși nu au comenzi.

„Lucrăm ca la ROMARM să fie aceleași capacități de producție pentru a fi în rezerva strategică, să producem aceeași cantitate de materiale, respectiv 500.000 de măști pentru populație și 150.000 de măști pentru spitale”, a anunțat ministrul Virgil Popescu. În fabricile subordonate Companiei ROMARM, măștile ar urma să fie produse începând cu data de 15 aprilie 2020.

 

"Dacia şi Ford au deja în şomaj tehnic, la fel şi o parte din industria pe orizontală. Dacia are peste 16.000 de angajaţi, Ford 6.000. Sunt, probabil, în jur de 100.000 care lucrează pe industria orizontală în toată industria auto. Ei doresc să pornească lucrurile”

Virgil Popescu,

Ministrul Economiei și Mediului de Afaceri

 

”Încercăm, chiar și în aceste momente grele, să susținem politicile de mediu, să vă sprijinim pe voi și să ne respectăm promisiunile. Trebuie să fim atenți în această perioadă și să evităm cât se poate suprapunerea celor doi factori care ne pot afecta: coronavirus și calitatea aerului”

Costel Alexe,

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor

Comentarii

loading...