Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Infrastructura portului Constanța va fi modernizată pe bani europeni

Infrastructura portului Constanța va fi modernizată pe bani europeni

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, şi directorul general CNAPM SA Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, au semnat vineri un contract de finanţare cu fonduri europene în valoare de aproape 230 milioane de lei, privind modernizarea infrastructurii portuare, relatează Agerpres.

Rl online 0 comentarii

Valoarea proiectului de investiţii "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimii şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa" este de 227.625.944 lei, din care valoarea finanţată din fonduri europene de 140.259.517 lei, aproximativ 30,5 milioane euro, reiese dintr-un comunicat transmis de CNAPM.

Conform acestuia, în cadrul proiectului se vor realiza următoarele obiective: dragaj investiţional pentru eliminarea deficienţelor de adâncime şi creşterea siguranţei navigaţiei în 17 zone aferente danelor şi şenalelor de acces precum şi bazinelor de manevră; asigurarea stabilităţii cheurilor din portul de lucru afectate de procesul de adâncire a portului de lucru de la 7 metri la 9 metri, livrarea şi punerea în funcţiune a sistemului hidrografic (inclusiv a navei de cercetare) pentru urmărirea şi calcularea volumelor dragate în port.

Perioada de implementare a proiectului, cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 61 luni, până la data de 30 iunie 2023.

În cadrul conferinţei de presă organizată la Gara Maritimă, cu ocazia ratificării documentelor de finanţare, ministrul Lucian Şova a apreciat că realizarea noului obiectiv de modernizare se datorează atât eforturilor susţinute ale managementului operaţional al CNAPM, cât şi eforturilor conjugate ale specialiştilor din cadrul Organismului Intermediar de Transport al POIM, din Ministerul Transporturilor, împreună cu cei ai administraţiei portuare.

"Acest contract pune piatra de temelie a noii etape de dezvoltare a Portului Constanţa prin creşterea adâncimii de operare la dane, lucru care va spori competitivitatea şi atractivitatea portului pe pieţele de navluri şi fluxuri de mărfuri, fapt ce va aduce argumente suplimentare pentru dezvoltarea de noi afaceri şi investiţii, în beneficiul tuturor. Constat că ceea ce se întâmplă în ultimii ani, ca evoluţie pozitivă în Portul Constanţa, este total diferit faţă de perioada anterioară, când în faţa administraţiei erau parcate utilaje în semn de protest al operatorilor portuari faţă de modul în care relaţionau cu conducerea portului. Iată că acum facem paşi concreţi în direcţia modernizării portului şi există o relaţie excelentă cu comunitatea operatorilor de pe platforma portuară şi cu sindicatele, aşa cum am avut ocazia să constat în întâlnirile directe cu aceştia. Acest lucru creează premisele unei creşteri calitative şi calitative a activităţii din port, în beneficiul atât al investitorilor cât şi al administraţiei portului, în numele statului român, dar şi al celor care lucrează direct", a declarat Şova.

La rândul său, directorul general al CNAPM Constanţa, Dan Tivilichi, a afirmat că este pentru prima dată de la construirea portului modern, când se realizează investiţii de dragaj pentru obţinerea unor adâncimi mai mari de navigaţie şi de operare la dane, ceea ce va atrage noi tipuri de nave cu tonaje mari.

"Era absolut necesar acest dragaj de investiţii pentru a dezvolta activitatea de transport cu nave tip Ro-Ro, principalii beneficiari fiind constructorii români de autovehicule şi este de remarcat că se face pentru prima dată de la construirea portului nou, modern. De asemenea, se va urmări degajarea obstacolelor subacvatice rămase de la construcţia zonei de sud a Portului Constanţa care, în prezent, împiedică accesul navelor la adâncimile proiectate ale danelor ce se află în operare, cum ar fi danele 84 - 88 şi în zona danelor 64 - 67, unde operează de asemenea marii expeditori de cereale. Vor fi eliminate toate obstacolele submerse, care sunt naturale. Totodat, vom realiza creşterea adâncimilor de lucru de la 7 la 9 metri, în portul de lucru, adică tot în zona de sud a Portului Constanţa, începând de la Ecluza Agigea a Canalului Dunăre Marea Neagră", a subliniat directorul Dan Tivilichi.

Potrivit acestuia, lucrările la realizarea noului proiect de investiţie vor începe până la sfârşitul acestui an.

Comentarii

loading...