15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăEconomieJumătate din reclamaţiile primite în 2020 de Centrul European al Consumatorilor au...

Jumătate din reclamaţiile primite în 2020 de Centrul European al Consumatorilor au vizat transportul

Alte 11% dintre sesizări s-au referit la îmbrăcăminte şi încălţăminte, procent similar cu plângerile depuse referitore la restaurante şi hoteluri; 9% din sesizări au fost pentru activităţi de recreere şi cultură, iar 7% pentru diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), conform unui comunicat al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Cele mai multe reclamaţii au vizat anulări provocate de pandemie, atât în domeniul transporturilor, cât şi în cel al serviciilor turistice achiziţionate individual sau ca pachete de servicii de călătorie, se menţionează în comunicat.

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat peste 300.000 de euro în 2020 pentru consumatorii români şi străini, în creştere cu 15% faţă de anul anterior, se precizează în comunicat.

În 2020, ECC România a instrumentat peste 5.200 de solicitări de la consumatori români şi peste 270 de solicitări de la consumatori din alte state UE, plus Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor, numărul total de solicitări prelucrate reprezentând o creştere cu 37% faţă de anul anterior.

Cele mai multe reclamaţii primite de la consumatorii rezidenţi în România au fost împotriva unor comercianţi din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania, Irlanda şi Italia, iar cele mai multe reclamaţii ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianţilor din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franţa, Ungaria, Irlanda şi Belgia.

Centrul European al Consumatorilor din Romania funcţionează la nivel de direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, fiind un proiect cofinanţat de Comisia Europeană şi de Guvernul României.

ECC Romania este parte a Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-NET), care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE, cărora li se adaugă Islanda, Norvegia şi Marea Britanie.

Centrul European al Consumatorilor din Romania are competenţă numai în soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru UE, altul decât România, precum şi acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident într-un alt stat membru UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.

Rolul principal al Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor este să crească nivelul încrederii consumatorilor atunci când fac achiziţii transfrontaliere, oferind informaţii şi consultanţă gratuite şi confidenţiale asupra drepturilor pe care le au în calitate de consumatori, precum şi asistenţă în soluţionarea problemelor de consum transfrontaliere.

Cele mai citite

Șeful armatei estone vrea dublarea bugetului apărării de 3% din PIB

Comandantul armatei estone, generalul Martin Herem, a susţinut joi că ţara sa, ce deja are un buget al apărării de circa 3% din PIB,...

Un bărbat din Harghita a găsit un proiectil și două cartușe în curtea casei

Un bărbat dintr-un sat din Harghita a sunat miercuri seara la 112 și a anunțat că a găsit în curte în urma unor săpături,...

Guvernul va da un OUG joi prin care numărul funcțiilor de conducere ar putea ajunge la 10% în aparatul de stat

Guvernul urmează să aprobe în şedinţa de joi un proiect de ordonanţă de urgenţă(OUG) privind modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum posibilitatea stabilirii, în anumite...
Ultima oră
Pe aceeași temă