Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

La Transporturi ar exista interese ce nu doresc dezvoltarea Coridorului feroviar IV paneuropean

La Transporturi ar exista interese ce nu doresc dezvoltarea Coridorului feroviar IV paneuropean

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu doresc dezvoltarea aripii sudice a Coridorului feroviar IV pan-european, care porneşte de la Calafat şi se termină la Curtici.

Florin Budescu 0 comentarii

Este declaraţia preşedintelui Federaţiei Naţionale Drum de Fier (FNDF), Florin Dobrescu, în timpul mitingului de protest organizat de sindicatele din domeniu în faţa MT.

"Spre deosebire de Europa, unde se circulă cu viteze de peste 200 de kilometri pe oră, noi am ajuns la viteze de 30-40 de kilometri pe oră. Avem fonduri europene, dar nu dezvoltăm şi nu accelerăm absorbţia fondurilor europene.

Am început coridorul IV pan-european, dar aripa de sud a coridorului IV pan-european, care începe la Calafat - Craiova - Turnu Severin - Caransebeş - Lugoj - Timişoara - Arad - Curtici nici nu se pune problema. De ce? Pentru că nu vor oamenii (din Ministerul Transporturilor, n.red.), nu sunt interesaţi.

Atunci ce conducători sunt ei, cei care dirijează şi conduc aceste proiecte de fonduri europene? Nu ar trebui să îi întrebe cineva şi pe ei? De ce bulgarii au reuşit să modernizeze, să construiască podul de peste Dunăre, iar noi nu reuşim nici să începem lucrarea? Vă daţi seama ce dezinteres pot avea aceşti oameni!", a declarat Florin Dobrescu, conform Agerpres.

Întrebat dacă susţine că există interese care împiedică dezvoltarea coridorului feroviar IV pan-european, liderul Federaţiei Naţionale Drum de Fier a indicat către conducerea Ministerului Transporturilor.

"Bineînţeles că există interese. Şoseaua a fost deja dezvoltată, asfaltată, iar calea ferată nici măcar nu a început. Deci de aici se trage concluzia că nu se doreşte, pentru că acest coridor feroviar, aripa de sud, nici nu s-a dorit în Ministerul Transporturilor.

Noi, sindicatele, Federaţia Naţională Drum de Fier, am solicitat ca acest pod de la Calafat să devină pod mixt, cale ferată şi rutier, nu numai rutier, iar ministrul Transporturilor din vremea aceea, Traian Băsescu, nici nu a vrut să audă de aşa ceva.

Problema e că nu se doreşte de aici (arată către clădirea Ministerului Transporturilor, n. red.). Probabil că cineva ar trebui să îi întrebe şi pe ei sau să le ceară socoteală. De ce nu absorbim bani?

Nu-s bani româneşti, să zicem că nu are statul românesc bani, dar proiecte europene nu se pot dezvolta? Ori oamenii au alte interese aici la Direcţia de implementare a proiectelor (din Ministerul Transporturilor, n.red.)", a acuzat liderul FNDF.

Pe de altă parte, preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier a acuzat conducerea Ministerului Transporturilor că nu doreşte încurajarea mutării transportului de marfă de pe sistemul rutier pe sistemul feroviar.

"Această companie de marfă, CFR Marfă, are viitor. Dar nu se doreşte, nu se vrea. De ani de zile rugăm conducerea Ministerului Transporturilor să mute tonajul greu de pe şosele pe calea ferată, aceasta este soluţia salvării acestei companii, dar nu se doreşte.

Observaţi şi dumneavoastră că şoselele şi autostrăzile sunt pline de TIR-uri. De ce nu ar merge pe calea ferată, ca în Occident? Pentru că nu se vrea. (...) Calea ferată este a statului român, ca peste tot în lume, calea ferată nu este a unui ministru, demnitar sau a unui sindicalist", a precizat Florin Dobrescu.

Liderul sindical mai precizat pentru AGERPRES că protestele de stradă demarate luni de mai multe sindicate din domeniu vor dura aproximativ o lună, iar solicitarea principală a angajaţilor din sistemul feroviar este creşterea semnificativă a finanţării sistemului.

"Protestele noastre vor dura circa o lună de zile, la Ministerul Transporturilor, la Guvernul României, la Preşedinţie şi la Palatul Parlamentului. Nemulţumirile noastre s-au acumulat de ani de zile. Prima noastră solicitare vizează bani pentru calea ferată.

Nu mai putem continua cu o infrastructură precară, fără fonduri, sau cu fonduri care vin la jumătatea anului, iar după ce se desfăşoară procedura de licitaţie s-a închis anul şi n-am rezolvat nimic, iar datorită acestor proceduri noi suntem în această situaţie.

Deci noi vrem bugete multianuale, pe 4 ani, la Compania Naţională de Infrastructură Feroviară, pentru că lucrările sunt de durată, de circa ani de zile, nu de o lună-două", a afirmat Florin Dobrescu.

Acesta a susţinut că aproximativ două treimi din totalul viaductelor, podurilor şi podeţelor din infrastructura feroviară au valabilitate sau termen de proiectare expirate.

"Calea ferată e într-o situaţie foarte precară, 60% din infrastructură trebuie modernizată, nu mai vorbesc de lucrările de artă - poduri, podeţe, viaducte, care sunt în proporţie de 65-68% cu valabilitate expirată sau cu termenul de proiectare expirat.

Deci, în aceste condiţii, dacă guvernanţii nu iau seama să aloce bani pentru infrastructură, nu vom mai putea circula pe calea ferată, este o situaţie de neimaginat. Faptul că am fost destrămaţi în 1998 şi acum ne aflăm într-o situaţie de divizare, fiecare societate cu bugetul ei, cu directorul ei, s-a ajuns într-o situaţie în care directorii între ei nu-şi mai respectă promisiunile contractuale, adică operatorul naţional de călători sau de marfă nu decontează datoriile la infrastructură, ceea ce duce la o imposibilitate a plăţii salariilor la această Companie Naţională de Infrastructură Feroviară. Această situaţie e nemaiîntâlnită", a explicat preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier.

Liderul FNDF a adăugat că sindicaliştii din sistemul feroviar solicită comasarea companiilor feroviare de stat într-un singur holding, după modelul european.

Liderul sindical a subliniat, de asemenea, că lipsa de finanţare din sistemul feroviar forţează operatorii trenurilor să circule cu sute de limitări de viteză.

Mai multe sindicate din sistemul feroviar au început, luni, o serie de proteste de stradă prin care solicită în principal îmbunătăţirea materialului rulant, creşterea finanţării companiei CFR Călători, promulgarea statutului personalului feroviar, dar şi reunificarea celor trei companii feroviare de stat.

Comentarii

loading...