Peste jumătate (54%) consideră că efectele sunt minore prin comparaţie cu alte pieţe, reiese dintr-un studiu realizat de Colliers International.
Pe fondul creşterii vânzărilor online pentru 75% dintre companii în această perioadă, jucătorii din piaţă se îndreaptă către soluţii locale sau de proximitate pentru materii prime (19%), pentru a nu mai depinde de importurile efectuate din ţări îndepărtate, îşi restructurează proiectele şi procesele (46%) sau chiar pun în aşteptare unele proiecte (33%).
Potrivit studiului de specialitate, citat de Agerpres, circa 59% dintre companiile participante se aşteaptă la o scădere a chiriilor în următoarele 12 luni, pe fondul încetinirii operaţiunilor logistice, în timp ce 85% spun că au fost afectate de contextul actual, dar 54% consideră că efectele sunt minore prin comparaţie cu alte pieţe.
Efecte ca urmare a absenţei angajaţilor au fost resimţite de 29% din totalul celor chestionaţi, 28% pe fondul restricţiilor de livrare, 16% ca urmare a problemelor întâmpinate în fluxul de aprovizionare şi 13% de stoparea producţiei.
În ceea ce priveşte activitatea din mediul online, 80% dintre retailerii care au răspuns la sondaj susţin că au magazine virtuale sau că vor să investească într-o astfel de platformă în viitorul apropiat, “ca o plasă de siguranţă pentru scăderea vânzărilor din magazinele fizice”.