Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Mari supermarket-uri, amendate pentru fixarea prețurilor

Mari supermarket-uri, amendate pentru fixarea prețurilor

Consiliul Concurenţei a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare (retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preţurilor.

George Dumitrescu 0 comentarii

"Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri", se menţionează într-un comunicat.

Astfel, Auchan România a fost sancţionată cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour România cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), România Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss România cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) şi Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei se virează integral către bugetul de stat.

Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigaţie derulată de autoritatea de concurenţă, finalizată cu sancţiuni, pe piaţa comercializării de produse alimentare. În anul 2015, autoritatea de concurenţă a sancţionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preţurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

"Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală", se subliniază în comunicat. 

Comentarii

loading...