16.6 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăEconomieMașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Mașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend: motorizarea electrică. Unii dintre ei mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa, afirmă Elena Geageac, senior manager Taxe Directe, şi Corina Simion, manager Taxe Directe la Deloitte România.

”Pe de o parte, sectorul resimte valul de pesimism dinspre Germania, cea mai mare putere economică europeană bazată pe producţia auto”, spun experții. Pe de altă parte, are nevoie de investiţii pentru a se adapta la cerinţele impuse de noile tehnologii.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil.

“În aceste condiţii, se pune întrebarea firească dacă România ar trebui sau ar putea să facă mai mult pentru această industrie”, afirmă experţii. Geageac şi Simion spun că semnele nu sunt dintre cele mai bune.

”Industria auto scade încet dar sigur, având în vedere că schimbările tehnologice transformă profund procesele de producţie, dar şi preferinţele consumatorilor. Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend – motorizarea electrică. Unii dintre ei, cum ar fi Volkswagen Gruppe, mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa”, adaugă ele.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil. Acesta este motivul din spatele ultimelor tendinţe de fuziune dintre marii fabricanţi auto.

 

Valoare adăugată la mare distanță

”Peste tot în lume, guvernele oferă diverse facilităţi, cum ar fi fonduri nerambursabile sau deduceri fiscale. În România, discuţiile referitoare la necesitatea de a dezvolta produse şi servicii cu valoare adăugată mare sunt vechi, însă progresele la acest capitol sunt minore, deşi există convingerea că doar în acest mod s-ar îmbunătăţi deopotrivă balanţa comercială şi traiul de zi cu zi al românilor, prin salarii mai mari, sustenabile”, spun reprezentanţii Deloitte.

În România, există disponibile trei scheme de ajutor pentru companiile auto, dar nu suficient de clare, cum ar fi o deducere suplimentară de 50% a valorii investiţiilor şi o scutire de impozit pe profitul reinvestit.

Cele mai citite

JT Grup Oil anunță lansarea unei oferte publice de vânzare inițială a 10.000.000 acțiuni ordinare noi emise în urma unei operațiuni de majorare a...

JT Grup Oil S.A., companie ce activează pe piața distribuției de carburanți și dezvoltatorul celui mai nou terminal privat de produse petroliere din România...

Rusia ar putea ataca Polonia dacă NATO ar aduce acolo arme nucleare

Rusia amenință că va ataca o țară membră a Alianței Atlanticului de Nord (NATO). Vice-ministrul rus de Externe a spus că acest lucru se...

COS raportează un volum de business anual de 29 milioane de euro

COS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii integrate de fit – out  și pionier al acestui segment în România, raportează un volum de...
Ultima oră
Pe aceeași temă