Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Nissan vrea să schimbe strategia şi să devină mai mic şi mai profitabil

Nissan vrea să schimbe strategia şi să devină mai mic şi mai profitabil

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co Ltd ar putea renunţa la marca Datsun şi la unele produse neprofitabile, urmând să închidă unele linii de asamblare la nivel mondial, în încercarea de a creşte profitabilitatea prin simplificarea operaţiunilor, potrivit Agerpres.

Catinca Giosanu 0 comentarii

Cunoscute la nivel intern sub denumirea "plan de relansarea performanţelor", măsurile marchează o schimbare majoră pentru Nissan comparativ cu strategia urmată de fostul lider Carlos Ghosn, care viza ţinte ambiţioase de vânzări în SUA şi alte pieţe importante.

"Avem nevoie de o relansare însă problemele sunt numeroase", a declarat una din surse, potrivit Reuters. O altă sursă a spus că, exceptând China, vor fi analizate toate pieţele unde sunt amplasate uzine Nissan pentru posibile reduceri de capacităţi. Sursa a adăugat însă că nu există planuri privind închiderea completă a unei uzine sau de retragere completă dintr-o ţară.

În cazul SUA, una din cele mai importante pieţe pentru Nissan, noul plan prevede încetarea practicilor destinate majorării cotei de piaţă prin vânzarea de vehicule, la preţuri reduse, către operatorii de flote sau companiile de închirieri de autovehicule, o practică ce a redus profitabilitatea şi a afectat imaginea mărcii Nissan.

"Trebuie să ne îndepărtăm de ceea ce s-a întâmplat în trecut", a mai spus una din surse, adăugând că sub conducerea lui Ghosn, Nissn s-a grăbit să îi atingă obiectivele de vânzări cu orice preţ, ceea ce înseamnă că practic a donat automobile operatorilor de flote.

De asemenea, sursele citate Nissan ar putea să înceteze să mai producă versiuni neprofitabile ale pickup-ului Titan, precum modelul single-cab sau versiunile diesel. În ceea ce priveşte închiderea liniilor de producţie, cel mai probabil vor fi afectate cele de pe pieţele emergente care asamblează automobile marca Datsun şi alte autovehicule mici. Datsun este o marcă relansată sub conducerea lui Ghosn şi destinată pieţelor emergente. Potrivit surselor, Nissan a început să se confrunte cu probleme începând din 2014 când a introdus automobile Datsun ieftine pe pieţe precum Indonezia, India, Rusia şi Africa de Sud, pentru ca ulterior să constate că Datsun a canibalizat vânzările Nissan.

Potrivit surselor, o echipă condusă de vicepreşedintele Nissan, Jun Seki, urmează să dezvăluie un nou plan de anvergură în cursul acestei luni, însă mai sunt de finalizat unele aspecte. Seki face parte din noua echipă de conducere, în frunte cu viitorul CEO Makoto Uchida, care va prelua frâiele la Nissan de la 1 ianuarie 2020.

Pe ansamblu, obiectivul planului este eliberarea de resurse şi concentrarea pe SUA şi China. În acest scop, se va reveni asupra strategiei de expansiune agresivă promovată de Ghosn conform unui plan cincinal denumit Power 88 care viza creşterea marcajelor de profit şi a cotei de piaţă mondială până la 8%, obiective care nu au fost atinse niciodată.

Comentarii

loading...