6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăEconomiePatru moduri în care poți să eșuezi dacă ești antreprenor

Patru moduri în care poți să eșuezi dacă ești antreprenor

Ai o idee foarte bună de afaceri și te gândești să demisionezi ca să o pui în practică? Ești deja antreprenor? Oricare variantă dintre cele două menționate anterior ți se potrivește, ar fi bine să conștientizezi că poți, oricând, să dai greș în business. Descoperă, mai jos, patru moduri în care poți să eșuezi dacă ești antreprenor.

Nu derulezi un proces de due diligence

Procesul de evaluare (due diligence) a unei companii, din perspectivă legală, financiară și comercială, este obligatoriu dacă vrei să cumperi sau să vinzi o afacere ori să stabilești o relație cu un partener nou de business. Procesul de due diligence îți arată, printre altele, dacă potențialul partener de afaceri are un business sănătos, atât din punct de vedere al veniturilor și profitului, cât și al datoriilor. De asemenea, etapa de due diligence îți va semnala dacă respectivul posibil partener de business își achită impozitele și taxele sau dacă este implicat în anumite procese. Mai simplu, un proces de due diligence presupune verificarea unei firme.

În cazul în care nu derulezi un proces de due diligence înainte să închei o colaborare de business, riști să-ți distrugi toată afacerea și să intri în insolvență sau, mai rău, în faliment.

Nu te pregătești să vii cu bani de acasă

Dacă te afli la început de drum în antreprenoriat, ar trebui să ai suficient de multe resurse financiare astfel încât să poți să-ți susții cheltuielile de funcționare ale afacerii tale cel puțin un an. Din păcate, foarte mulți antreprenori debutanți eșuează în business deoarece au impresia că firma lor o să înceapă să producă bani imediat după înființarea afacerii. Însă, în realitate, lucrurile nu stau deloc așa. În varianta puțină probabilă în care afacerea devine profitabilă foarte rapid, nu te grăbi să risipești surplusul de bani. Ci păstrează cât mai mult și investește în dezvoltarea sustenabilă a businessului.

Refuzi să ceri ajutorul

Nenumărați antreprenori au impresia că le știu pe toate, așa că refuză să ceară ajutorul când se află în dificultate. Nu contează că au lângă ei oameni mult mai buni pe un anumit domeniu, deoarece ei preferă să meargă pe „flerul” lor de antreprenori. Și, atunci, eșuează. Mulți antreprenori atotștiutori evită să ceară ajutorul chiar și după ce dau greș. Prin urmare, oricât de multe lucruri ai cunoaște, când ai alături oameni mai pregătiți decât tine într-un anumit domeniu, apelează cu încredere la ajutorul lor. Altfel, businessul tău o să aibă, pe termen lung, foarte mari probleme.

Nu ai nevoie de feedback

Feedbackul este un instrument de dezvoltare, profesională și umană, extrem de util și ai face o mare greșeală dacă nu l-ai folosi. Lucrezi la un produs sau la un serviciu nou? Întreabă-i și pe ceilalți angajați ce părere au, chiar dacă nu sunt implicați în procesul de creație. Feedbackul este, în primul rând, despre a-i asculta pe alții, nu despre a-ți impune opiniile. Continuă să-i ignori pe oamenii cu adevărat importanți pentru afacerea ta și, în scurt timp, s-ar putea să nu mai ai niciun business.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă