Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Petre Daea: "Țurcana poate urca să pască pe munte până dă cu capul de cer"

Petre Daea: "Țurcana poate urca să pască pe munte până dă cu capul de cer"

Ministrul Agriculturii susține că absolut toate rasele de oaie din România dau carne bună, însă „preferata” sa este Țurcana, pentru că este singura care poate valorifica iarba de pe pășunile de la altitudini foarte înalte.

Iulian Budușan 0 comentarii

Rasa Țurcana este una mixtă, adică este crescută pentru lapte și pentru carne, și mai puțin pentru lână, care este de o calitate mai slabă.
 
Daea spune că există și rase care nu ajung la asemenea înălțimi, nu au un comportament specific unor altitudini înalte și care sunt puțin adaptate la asemenea condiții.
 
Aceste rase ești obligat să la crești în spații amenajate, cu pășuni în jurul saivanelor, pe care le crești preponderent pentru carne.
 
În ceea ce provește abatorizarea ovinelor, Petre Daea susține că sînt surprinzător de multe în România și că, odată cu lansarea campaniei „Alege Oaia” a crescut și numărul de ovine sacrificate, de la 4-5 la peste 50 de oi pe săptămână. „Este un abator în Dorna, care sacrifica cel mult 5 oi pe săptămână, iar acum, de când cu campania mi-a spus că nu mai face față”.
 

Daea a participat la lansarea campaniei "Alege Oaia" într-un cunoscut lanț de hyperkarmeturi, unde carnea de oaie va avea un statut special.
 
Oficialul va participa pe 29 Aprilie la un forum în Bulgaria care are ca temă celebrul scandal al produselor cu dublu standard care se comercializeaza în Uniunea Europeană.
 
Ministrul a participat la lansarea campaniei „Alege Oaia” în lanțul de hypermarketuri Kaufland, prilej cu care a cumpărat șapte produse românești, pe care a spus că le va prezenta omologului său bulgar al forum.
 
Daea a cumpărat și o pungă de cărbuni pentru grătar, chiar dacă a declarat că de 1 Mai va fi la muncă, deci nu va avea timp să facă un grătar alături de familie și prieteni.  
 
Șeful de la Agricultură recunoaște că, în comparație cu alte sortimente de carne, cea de oaie are prețurile ceva mai ridicate, însă este încrezător că acestea vor mai scădea. „Volumele de vânzări vor dicta prețul, însă ar trebui să avem un câștig mic, nu să fim lacomi, pentru că nu face bine”.
 
Petre Daea spune că sunt produse și prețuri pentru fiecare buzunar în parte, motiv pentru care diversificarea și, mai ales vânzarea în cantități mari, care scad prețul, reprezintă o preocupare a ministerului. „Nu putem, acum, la început să punem totul în perfecțiune abolută, așa că trebuie să ne adaptăm momentului. Dacă producătorul și comerciantul văd că nu se vinde bine oaia, atunci ne vom afla într-un moment de regândire a prețurilor”.
 
„Pentru mine, ca ministru, este foarte important să valorificăm întreaga producție obținută în România, iar dacă ne rămâne, să putem duce și la alții. Sper s-o facem la un moment dat, însă acum nu suntem în acea situație”, a mai spus oficialul.
 
Ministrul Agriculturii este ferm convinsă că românii nu sunt reticenți la carnea de oaie, în opinia lui „vinovate” fiind tradiția și obișnuința ca în anumite perioade ale anului românii să consume anumite tipuri de carne. „De exemplu, de Paște toată lumea alerga după carnea de miel. N-am văzut pe cineva care să ceară altceva. Tradiția a ajutat fermierii să supraviețuiască de-a lungul vremii, însă din păcate piața s-a diversificat, iar plaja de consum s-a lărgit”.
 
Petre Daea spune că programe de genul „Alege Oaia” sunt binevenite și trebuie să devină o practică normală, iar atunci vor dispărea și oscilațiile foarte mari de consum.

Românul fuge de carnea de oaie, deşi România este al treilea cel mai mare crescător de ovine din Uniunea Europeană, după Marea Britanie şi Spania

România ocupă locul trei în to­pul celor mai mari crescă­tori de ovine din UE cu un efectiv de circa 9,8 milioane de ovine în 2016, potrivit Eu­ros­tat, însă businessul cu oi se bazează pre­do­minant pe export pentru că românii nu sunt obişnuiţi să consume regulat carne de oaie. 

Deşi în România creşterea ovinelor este o activitate tradiţională, românii consumă doar 2,2 kg de carne de ovine şi caprine pe an, faţă de 31,3 kg de carne de porc pe an sau 23 kg carne de pasăre, potrivit celor mai recente date publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

 

Comentarii

loading...