Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Arhivă

Foto: Arhivă

Primăria Capitalei transformă vehiculele vechi în autobuze nepoluante și în troleibuze

Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze alimentate cu GNC (gaz natural comprimat), cu normă de poluare Euro 6, sau în troleibuze.

Mihai Diac 0 comentarii

Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport Bucureşti STB SA, a lansat un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi dintre cele aflate în exploatare.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6). De asemenea, alte 100 de autobuze vor fi transformate în troleibuze.

"Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro, vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului", a anunțat, duminică, Primăria Capitalei.

Vehiculele incluse în acest program vor primi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

Acest demers se adaugă altor proiecte realizate de Primăria Capitalei pentru reînnoirea parcului STB. Acestea au mai vizat achiziţionarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 şi 131, începând cu luna iulie), a 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie. De remarcat este și faptul că licitația pentru tramvaie a fost contestată în Justiție, fapt pentru care, în această perioadă, PMB trebuie să reevalueze ofertele primite.

Comentarii

loading...