Profilul clientului ce bea cafea de la automat: Vârsta - 25 şi 40 de ani

Profilul clientului ce bea cafea de la automat: Vârsta - 25 şi 40 de ani

Jumătate dintre clienţii care aleg cafeaua la automat au vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani.

Florin Budescu 0 comentarii

Cea mai activă categorie, cei din categoria white collar (persoane care prestează o muncă de birou, inclusiv cei din IT) preferă cafeaua premium, arabică, în timp ce preţul unei astfel de cafele poate ajunge la 4 lei, potrivit datelor transmise de Patronatul Român al Industriei de Vending (PRIV), citate de News.ro.

Industria vendomatelor din România a ajuns la o valoare a pieţei de peste 280 milioane euro, în creştere cu 9% faţă de anul trecut, în contextul în care tot mai mulţi clienţi preferă soluţiile de proximitate când consumă cafea, snacks-uri sau bauturi racoritoare, iar calitatea cafelei de la automate a crescut semnificativ în ultimii ani, potrivit PRIV.

Totodată, consumatorii din segmentul 20 – 25 ani reprezintă 15%, din total, cei din zona 25-40 ani sunt 50%, iar cei cu varsta 40-55 ani sunt 20%. Pe sexe, femeile şi bărbaţii îşi împart 50-50% segmentul pieţei, iar, femeile preferă băuturile compuse, în combinaţie cu ciocolată sau lapte. 

 

White collar preferă cafea arabica

Pe categorii sociale, acestea se împart în funcţie de locul unde este amplasat automatul. În zona de white collar / IT sunt preferate soluţiile premium, potrivit datelor PRIV.

”La nivel declarativ, cei din white collar doresc o cafea mai aromată, cu un procent mai mare de cafea arabica, pe când, în zona de blue collar (persoane care prestează o muncă fizică – n.r.), preferinţa merge spre cafea robusta, o cafea mai tare, care asigură un bun început al zilei”, a transmis PRIV.

Principalul motiv pentru care clienţii aleg cafeaua la automat este proximitatea, rapiditatea şi calitatea produselor. Preţul cafelei diferă, în principal, în funcţie de locul unde este amplasat automatul, zonele publice  sau spaţiile de lucru. Astfel, preţul poate să varieze între 1 lei şi 4 lei pe selecţie.

 

O scădere de 20% a vânzărilor de cafea

”La nivel de preţ pe selecţie, în cele mai multe cazuri, nu se face o diferenţiere între sortimente, structura de cost a unui produs de cafea sau produs complementar fiind similară. Componenţa cea mai importantă a costului unei selecţii la automatele de cafea este dată de servicii şi de amortizarea investiţiei în echipament”, potrivit PRIV.

Pentru anul viitor, PRIV estimează o scădere de 20% a vânzărilor de cafea, în condiţiile în care multe automate au fost retrase din mediul outdoor ca urmare a acţiunilor ANPC.

La nivelul întregului continent, industria românească a vendomatelor reprezintă circa 2%, locul 12 din 22 de ţări din punct de vedere al numărului de vendomate. Din punct de vedere al penetrării pieţei, România este pe locul 15 în Europa, cu un vendomat la 200 de oameni.

În Romania, automatele vând circa 2,6 milioane de produse alimentare şi băuturi în fiecare zi. Băuturile calde reprezintă circa 90% din totalul pieţei, restul fiind snacks-urile, băuturile răcoritoare şi produsele alimentare proaspete.

În 2019, regulile privind protecţia consumatorului au fost reinterpretate, ceea ce a afectat şi acest domeniu, inclusiv pe zona automatelor de băuturi calde.

Anul acesta, PRIV a realizat un Ghid de Bune Practici în industrie, pe care l-a transmis către membrii cu recomandarea însuşirii lui în conduita de business şi în practicile zilnice. Ghidul a fost transmis şi către autorităţi în vederea obţinerii de recomandări pentru îmbunătăţire.

Comentarii

loading...