Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Profitul net al Antibiotice a crescut cu 5% în primul semestru

Profitul net al Antibiotice a crescut cu 5% în primul semestru

Antibiotice Iaşi a înregistrat în primul semestru al acestui an vânzări de 157,7 milioane lei, cu 7% mai mari comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul net a crescut cu 5%, conform unui comunicat al companiei remis, marţi, de Agerpres.

Rl online 0 comentarii

Potrivit rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucureşti, profitul înainte de impozitare pentru perioada raportată este de 20,8 milioane lei, în creştere cu 4% în raport cu cel înregistrat în anul 2017 şi cu 23% mai mare comparativ cu profitul estimat în BVC. Profitul după impozitare este superior cu 41% celui bugetat.

Din venitul realizat în primul semestru al acestui an, Antibiotice SA a returnat sistemului public de sănătate prin taxa clawback 18 milioane lei, nivel superior celui planificat în BVC (12 milioane lei), cât şi valorii înregistrate în semestrul I 2017 (14 milioane lei).

Piaţa farmaceutică din România a înregistrat o creştere de 16,8% în primul semestru al anului 2018 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la valoarea de 7,6 miliarde lei, faţă de 6,51 miliarde lei în primele şase luni din 2017.

Evoluţia pozitivă s-a înregistrat şi la nivel de volum, acesta crescând cu 377 milioane unităţi fizice, de la 6,16 miliarde unităţi în 2017 semestrul I la 6,54 miliarde unităţi în 2018 semestrul I.

"Piaţa este în continuare susţinută de valoarea programelor naţionale de hepatită şi de produsele recent introduse în contractele cost-volum/cost-volum-rezultat. Dacă ne raportăm la piaţa farmaceutică exceptând valoarea acestora, în primul semestru al anului 2018 s-a înregistrat o creştere valorică de 8,9%, de la 6,38 miliarde lei (semestrul I 2017) la 6,94 miliarde lei (semestrul I 2018). În ceea ce priveşte consumul de medicamente, acesta a crescut cu 6% ajungând la 6,54 milioane unităţi comparativ cu 6,16 milioane unităţi înregistrate în aceeaşi perioadă a anului anterior", se menţionează în comunicat.

Antibiotice a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere valorică a vânzărilor din farmacii şi spitale de 7,5% comparativ cu semestrul I 2017, în timp ce vânzările în unităţi terapeutice au înregistrat o majorare de 4,8%.

Astfel, cu o valoare a vânzărilor de 165,8 milioane lei, Antibiotice SA se menţine pe locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripţie medicală şi medicamente fără prescripţie medicală (OTC) din România.

Totodată, la nivelul primului semestru al anului 2018, compania Antibiotice şi-a menţinut poziţia de lider din punct de vedere al unităţilor valorificate pe segmentul unguente - cu o cotă de piaţă de 26,7%, supozitoare - cu o cotă de piaţă de 41,8% şi pulberi injectabile - cu o cotă de piaţă de 72,4%.

Pe de altă parte, veniturile din vânzările pe pieţele externe au fost în primul semestru al anului cu 9,8% mai mari comparativ cu anul 2017, exportul în perioada de referinţă aducând companiei 17,65 milioane dolari, faţă de 16,08 milioane dolari în 2017.

Principalele destinaţii externe ale produselor Antibiotice (produse finite şi substanţa activă Nistatină) au fost Asia, America de Nord şi Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 73% din totalul cifrei de afaceri la export realizate în semestrul I 2018.

În perioada menţionată, extinderea internaţională s-a concretizat prin obţinerea unui număr de 22 noi Autorizaţii de punere pe piaţă pentru medicamente marca Antibiotice în 3 ţări din Asia şi Europa.

Programul de investiţii al companiei a continuat în prima jumătate a anului, contractele realizate în acest sens reprezentând 83% din valoarea bugetată. Principalul obiectiv de investiţii îl reprezintă realizarea noii capacităţi de producţie pentru Unguente şi Supozitoare, care vizează creşterea cifrei de afaceri şi a capacităţii companiei Antibiotice de a înregistra, produce şi comercializa medicamente, cu autorizaţii GMP pe toate pieţele farmaceutice reglementate (Europa, SUA şi Canada).

De asemenea, s-au realizat investiţii în echipamente pentru secţiile de producţie, destinate modernizării infrastructurii de utilităţi, în echipamente pentru serializare, în cercetare şi în calitate, cât şi investiţii pentru asigurarea logisticii.

Comentarii

loading...