Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Auto-Bild.ro

Foto: Auto-Bild.ro

Şapte din zece maşini second-hand scoase la vânzare au kilometrajul falsificat

Şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România, verificate în baza de date a InspectorAuto.ro în perioada ianuarie - august, au avut kilometrajul modificat în minus, de la câteva zeci de mii până la câteva sute de mii de kilometri, reiese dintr-un studiu al portalului.

Marilena Dan 0 comentarii

Potrivit analizei citate de news.ro, samsarii de mașini câștigă din această activitate ilicită cel puțin 500 de euro la fiecare maşină vândută. La circa  90.000 de maşini second hand cu kilometrajul modificat, vândute pe an, reiese un profit anual de cel puţin 45 de milioane de euro pentru acești intermediari fără scrupule, pe care poliția îi ignoră.  “Motivul real al samsarilor este pur financiar pentru că orice scuze ar avea ei, kilometrajul mai mic face maşina vandabilă mai repede şi la un preţ mai mare”, a declarat reprezentantul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.

Pe site-ul de anunţuri auto, în septembrie, doar 23% din anunţurile de vânzare a mașinilor (6.580 de postări) aveau peste 200.000 km declarați, în timp ce 20.946 de autoturisme erau sub această valoare. ”Însă, în realitate, procentul real al maşinilor cu un rulaj peste 200.000 kilometri este mult mai mare”, spun reprezentanţii site-ului. Mai multe sondaje realizate recent de InspectorAuto pe tema kilometrilor relevă faptul că peste 50% din respondenţi ar fi dispuşi să cumpere o maşină cu un rulaj de peste 200.000 km cu condiţia ca acesta să fie real şi maşina să fie vândută la preţul corect. ”Acest lucru ne spune că pragul psihologic al kilometrajului acceptat de cumpărători la o maşină second-hand a crescut constant, evoluând de la 110.000 – 115.000 km în 2008-2009 la 200.000 şi peste în 2018”, afirmă sursa citată.  Mihai Cune a mai declarat că toţi cumpărătorii ar trebui să fie mai bine informaţi şi să trieze din start maşinile care par suspecte. Foarte important – ei trebuie să verifice istoricul de kilometri online înainte de cumpărare şi nu după ce au achiziționat maşina, cum se întâmplă deseori. ”Acest lucru se poate face foarte simplu online doar pe baza seriei de şasiu”, a precizat el.

Aceste practici ilicite ar trebui stopate, dacă ar exista voință politică. Legiuitorul ar trebui să intervină şi să reglementeze foarte clar faptul că vânzarea unei maşini cu kilometrajul modificat este infracţiune şi să oblige specificarea kilometrajului pe actele de vânzare ale maşinii.  

Comentarii

loading...