12.7 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăEconomieSmiley face reclamă firmelor de ride-sharing

Smiley face reclamă firmelor de ride-sharing

„Nu e nevoie să ai bani la tine și poți fi sigur că șoferul n-o să te refuze, nici pe motiv că e cursa prea scurtă, nici pe motiv că n-are drum în acea parte a orașului“. Astfel a descris Smiley avantajele de a apela la serviciile de ride-sharing, în comparație cu cele ale taximetriștilor.

Pentru a fi și mai convingător, cunoscutul artist a apărut ieri, în centrul Bucureștiului, în postura de prim-beneficiar, în România, al unei firme de ride-sharing care activează deja în 16 țări din Europa, din Orientul Mijlociu și din Africa, și care va activa, de acum înainte, și în România.

Noul serviciu este oferit clienților români prin intermediul aplicației Yango, pusă la punct de grupul Yandex. Andrei Voicu, manager pentru România și Republica Moldova al acestei companii, a promis că noile servicii vor fi oferite la prețuri competitive.

„De la cinci lei pe kilometru, care vor include rezervarea mașinii, o distanță de trei kilometri și o durată a cursei de șapte minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, iar din Piața Muncii în Pipera circa 11,50 lei – față de 27 de lei la competitori. Clienții vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în Piața Universității cu aproximativ 35 de lei“, a spus Andrei Voicu.

Pentru folosirea acestui serviciu de transport, ­clienții trebuie să-și ­descarce de pe internet o aplicație gratuită și să se înregistreze în ea cu un număr de card bancar. Plata cursei se face direct de pe card și nu e nevoie să se dea bani șoferului – ca în cazul firmelor de taxi.

Smiley a amintit și un alt avantaj al acestor servicii de transport – acela că clientul poate ieși să bea un pahar de vin în oraș și apoi va fi adus acasă în condiții de siguranță. Tot din ­această categorie, a siguranței serviciilor, face parte și posibilitatea ca un beneficiar înregistrat în această aplicație să poată comanda o mașină cu șofer pentru un alt membru al familiei sale, inclusiv pentru copii.

Șoferii nu sunt angajați ai noii firme, ci ai unor ­companii de transport care au deja vechime în ­România și care au devenit firme ­partenere în acest sistem. În privința mașinilor ­puse la dispoziția clienților, ele au o vechime medie de cinci ani.

Ca și în cazul ­altor firme de ride-sharing, șoferilor li se pot pune ­calificative de ­către clienți.  

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...

Bătălia pentru Sectorul 1: imperativa coaliție anti-Clotilde

Se ascute lupta, odată cu nominalizarea lui Sebastian Burduja și a Gabrielei Firea, candidați separați ai coaliției PSD-PNL, pentru funcția de primar general al...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă