Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Statistici Google privind trendurile online în România

Statistici Google privind trendurile online în România

Peste jumătate dintre utilizatori accesează internetul de pe telefonul mobil, iar site-urile nu sunt pregătite pentru asta

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Lars Bognar, Mobile Specialist în cadrul Google (Europa Centrală), a prezentat cele mai noi statistici ale motorului de căutare privind trendurile online în România, iar cifrele arată că, încă din 2017, cei mai mulți români accesează internetul de pe telefonul mobil.

Prezent la IMWorld 2018 – cel mai mare eveniment dedicat soluțiilor digitale și IT pentru afaceri din Europa de Sud-Est, desfășurat în perioada 3-4 octombrie la Romexpo – specialistul Google a precizat că sub 50 la sută dintre utilizatorii de internet din țara noastră mai folosesc laptopul sau alte device-uri de tip desktop pentru a naviga online, iar acest trend se află într-o continuă creștere.

În același timp, însă, site-urile preferate ale românilor nu sunt pregătite pentru noile tendințe, având probleme cu viteza de încărcare, lipsa informațiilor sau deficiențe în ceea ce privește scrollingul. Astfel de probleme nu au efecte negative doar asupra experienței digitale a utilizatorului, ci impactează inclusiv businessurile online.

De aceea, performanța site-urilor trebuie îmunătățită, astfel încât varianta mobile a acestora să corespundă cerințelor Google pentru a progresa și pentru a acoperi nevoile vizitatorilor.

Florin Pețu, CEO al unei agenții SEO: „Businessurile online trebuie să renunțe la compromisuri atunci când vine vorba despre optimizarea site-ului”

La ediția din acest an a IMWorld au participat și reprezentanți ai unor agenții SEO din România, care au vorbit despre modul în care ar trebui să se deruleze procesul de optimizare a oricărui site care își dorește să ajungă pe primul loc în Google și despre importanța acestui tip de campanie de marketing pentru businessurile online.

„Chiar dacă pare că SEO nu mai este de mult o noutate pentru antreprenorii români, să știți că foarte mulți dintre cei care dezvoltă afaceri online nu cunosc aproape deloc acest proces și ceea ce el presupune. De asemenea, foarte mulți se agață de tehnici învechite de SEO, care astăzi nu doar că nu mai aduc rezultate, ci atrag și penalizări din partea motorului de căutare. Evoluția tehnologiei ne obligă să ne aliniem la standardele impuse de actualitatea digitală, iar businessurile online trebuie să se conformeze cerințelor și nevoilor utilizatorilor, respectiv potențialilor clienți”, susține Florin Pețu, Managing Partner al agenției SEO AdMarks Media.

În speech-ul său, acesta a precizat că „scopul final al unei campanii SEO trebuie să fie acela de a deveni relevant și vizibil pentru întreaga piață din care faci parte, nu doar pentru 3 dintre cuvintele cheie care o compun. Iar acesta este unul dintre compromisurile pe care businessurile online le fac atunci când vine vorba de SEO. Aceste compromisuri trebuie să dispară, cele mai multe dintre ele conduc la campanii SEO iresponsabile, care pot atrage penalizări”.

Poziția zero în Google – noua țintă a businessurilor online

Referitor la optimizarea SEO a site-urilor pentru device-urile mobile, Florin Pețu atrage atenția asupra faptului că, pe viitor, căutările vocale vor avea o pondere tot mai mare din totalul interogărilor efectuate pe Google. Și, pentru că acestea sunt realizate tot de pe telefoane, site-urile cu atât mai mult ar trebui să fie optimizate din punct de vedere SEO pentru acest tip de device.

 „În SEO apare un nou termen – cel de poziția zero – care deja este implementat pe anumite tipuri de căutări; spre exemplu, atunci când căutăm `vremea în București`, Google alege un singur rezultat pe care îl consideră cel mai relevant și îl plasează deasupra celorlalte. Dacă interogarea a fost făcută prin voice search, acest rezultat este cel pe care asistentul virtual ni-l va comunica.

Deși poziția zero este un termen relativ nou și este prezent pe puține interogări, în ultimul timp se remarcă o prezență tot mai mare a sa în rezultatele afișate de motorul de căutare. Așadar, businessurile nu mai trebuie să piardă timp, ci trebuie să se asigure că au site-uri bine optimizate din punct de vedere SEO, mai ales pentru telefoanele mobile, și, de asemenea, că renunță la orice compromis care le-ar putea genera o rată de conversie foarte mică și chiar atrage penalizări din partea Google”, a mai precizat Florin Pețu.

 

Comentarii

loading...