UPDATE 15,00: Ministerul Economiei a anunţat, joi, că a finalizat negocierile cu Damen Shipyards Group, astfel că statul român va deveni acţionar majoritar, cu 51% din acţiuni, la Şantierul Naval DMHI Mangalia.
„Negocierile dintre statul român şi investitorul strategic interesat în Şantierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie. Astfel, Şantierul Naval 2 Mai SA Mangalia va renunţa la exercitarea dreptului de preferinţă cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries SA Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Şantierul Naval 2 Mai SA, 2% din pachetul de acţiuni, astfel încât structura de acţionariat a Societăţii Mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel: 51% Şantierul Naval 2 Mai SA (deţinut de statul român), şi 49% Damen Shipyards Group”, se arată în comunicatul Ministerului, preluat de Mediafax.
„Oferta fermă autentificată va fi depusă în scris în cursul zilei de astăzi (n.n.- joi) la sediul Şantierului Naval 2 Mai. După Adunarea Generală Extraordinară a acţionarilor SN 2 Mai SA Mangalia, care va avea loc în data de 30 martie, partea română va intra în discuţii pentru elaborarea statului societăţii mixte”, precizează ministerul.
———————————————-
Angajaţii de la Mangalia care au protestat la Bucureşti susţin că şantierul naval se află aproape de faliment.
700 de salariaţi oameni au fost trimişi în şomaj, iar alţii au fost detaşaţi. Şantierul Naval Mangalia are deja datorii de 1,2 miliarde de euro.
Acţiunea de protest de la Bucureşti a urmărit sensibilizarea ministrului Economiei, Dănuţ Andruşca, astfel încât să se găsească soluţii pentru a salva şantierul naval.
Acum trei luni, firma olandeză Damen urma să preia această unitate economică, dar proiectul a fost stopat – susţin sindicaliştii – de către partea română.