6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăEconomieTehnologia 5G și Internet of Things devin vârful de lance în telecom

Tehnologia 5G și Internet of Things devin vârful de lance în telecom

Know-how-ul 5G și Internet of Things (IoT) sunt considerate cele mai importante tehnologii emergente care vor facilita transformarea digitală în următorii cinci ani, arată un sondaj global EY.

Cu toate acestea, companiile din Telecomunicații folosesc tehnologii digitale, cu precădere în beneficiul clienților, nu în cel al rețelelor.

48% dintre respondenți consideră că îmbunătățirea serviciilor de asistență pentru clienți este principalul catalizator pentru adoptarea automatizării, iar 96% cred că îmbunătățirea experienței clientului este principalul motor în utilizarea analizei de date și a inteligenței artificiale, în următorii cinci ani. Doar 44% consideră că scenariile de utilizare legate de rețea sunt critice în același interval.

”În România, se vede în prezent o slabă utilizare a tehnologiilor IoT, care ar putea furniza date relevante, contribuind semnificativ la îmbunătățirea serviciilor către clienți”, spune Carmen Adamescu de la EY România.

IoT ar putea aduce beneficii și avantaje competitive furnizorilor. Principalul motiv ar putea fi reticența în adoptarea noilor tehnologii și a investițiilor reduse în infrastructura modernă, de tip Smart City, și în energia verde, cu toate componentele – educație inteligentă, clădiri, transport, utilități inteligente.

 

Contradicţie

“Este adevărat că toate acestea presupun viziune și planificare pe termen lung, între unu și cinci ani, cu o gândire coerentă a resurselor necesare și cu o relaționare a tuturor părților interesate”, explică Adamescu.

Studiul global realizat de EY relevă că actuala abordare față de adoptarea tehnologiilor emergente e în dezacord cu ambițiile pe termen lung ale companiilor din Telecom.

76% dintre respondenți au declarat că tehnologia informației și rețelele au cele mai mari șanse să beneficieze de pe urma îmbunătățirii capacităților de analiză de date sau de inteligență artificială, în următorii cinci ani.

Aceasta în pofida reticenței companiilor, de a depăși faza aplicațiilor dedicate clienților.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă