„Țepe“ cu schimbarea furnizorului de energie. Clienți păcăliți cu oferte false

„Țepe“ cu schimbarea furnizorului de energie. Clienți păcăliți cu oferte false

Fiecare consumator de electricitate și gaze are libertatea de a-și schimba oricând furnizorul de energie, însă unele firme au reușit să câștige clienți păcălindu-i, atrage atenția unul dintre cei mai mari furnizori din România.

Teodora Cimpoi 0 comentarii

Astfel, sunt clienți care și-au schimbat furnizorul fără ca măcar să știe acest lucru, a semnalat Frank Hajdinjak, directorul general al E.ON România, furnizor și distribuitor de gaze și electricitate. „Sunt companii care au spus că sunt parteneri ai E.ON și s-au dus la clienți spunând că trebuie să reînnoiască contractele. Când au semnat, clienții nu au știu că de fapt și-au schimbat furnizorul”, a detaliat acesta. El a spus că a avut, în aria de acoperire a companiei sale, două-trei cazuri de astfel de firme care au înșelat oamenii. În aceste cazuri, E.ON a semnalat problema autorităților statului.

De asemenea, unii furnizori au preluat clienți cu oferte înșelătoare, promițând reduceri de 20-40% la factură, când, la o analiză atentă a ofertei, prețurile ajung să fie chiar mai mari. Astfel, prin oferte înșelătoare, aceste firme fac o concurență neloială pe piață. „Sper că Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Consiliul Concurenței vor reacționa”, a completat Hajdinjak. El a mai spus că astfel de „oi negre” apar pe orice piață care e în formare, după liberalizare, însă autoritățile trebuie să fie atente și să vegheze la respectarea drepturilor consumatorilor.

Cazuri similare și în Germania

Cazuri similare au fost, de pildă, și în Germania, unde au fost firme care au făcut oferte pre-paid, consumatorii au plătit în avans pe un an factura, iar după două-trei luni furnizorii respectivi au dispărut de pe piață. Grupul E.ON are aproximativ trei milioane de clienți, în principal din zona de nord a țării. Până acum, circa 3% din portofoliul de clienți casnici pe electricitate și cam 1,4% din cel pe gaze au schimbat furnizorul, trecând astfel la tarife libere, negociate, însă trendul e de creștere, a punctat Hajdinjak.

Recent, și ANRE a atras atenția consumatorilor să compare ofertele mai multor furnizori și să verifice bine înainte contractele. Chiar dacă autoritatea are pe site un comparator de prețuri oferite de furnizori, instituția a primit reclamații de la consumatori că unele nu sunt chiar conforme cu realitatea. Important de știut este că aproape jumătate din factura de electricitate e formată din tarife care nu pot fi negociate de furnizor, fiind stabilite de către ANRE – de transport, distribuție, servicii de sistem, certificate verzi. Singurul spațiu de negociere e pentru cealaltă jumătate, care înseamnă costul de achiziție a energiei propriu-zise. La gaze, situația e similară. 

Comentarii

loading...