Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Transporturile, investigaţie privind scufundarea navei Queen Hind

Transporturile, investigaţie privind scufundarea navei Queen Hind

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a dispus luni, la prima oră, prin ordin de ministru, iniţierea investigaţiei tehnice privind siguranţa şi constituirea comisiei de investigaţie în cazul navei Queen Hind, sub pavilion Palau.

Florin Budescu 0 comentarii

Aceasta era încărcată cu 14.600 de oi şi s-a scufundat parţial pe bordul drept, duminică dimineaţa, în bazinul Portului Midia.

"În urma evenimentului produs ieri, când în timpul manevrei de plecare din portul Constanţa - zona Midia, nava Queen Hind, pavilion Palau, cu destinaţia Jeddah - Arabia Saudită, având la bord 14.600 capete ovine vii, s-a înclinat la 60 grade, a balansat până în malul de pământ unde a rămas lipită cu tot bordul tribord în marginea şenalului navigabil, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a dispus, la prima oră a dimineţii, prin ordin de ministru, iniţierea investigaţiei tehnice privind siguranţa şi constituirea comisiei de investigaţie", se arată într-un comunicat al ministerului de resort, remis Agerpres.

Ministrul Lucian Bode a semnat şi un ordin comun, alături de ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Csutak Nagy Laszlo, pentru constituirea de echipe mixte care vor verifica modul în care au fost respectate prevederile legale privind încărcarea-descărcarea, îndeplinirea serviciilor de siguranţă maritimă, gradul de poluare, contaminarea apei în urma incidentului, respectarea condiţiilor de transport privind suprafaţa necesară îmbarcării, verificarea documentelor însoţitoare, dar şi alte elemente ce pot rezulta în urma investigaţiilor.

"Dacă în urma verificărilor vom constata o încălcare a prevederilor legale, vom sesiza organele abilitate astfel încât cei responsabili să răspundă. Nu putem să permitem repetarea unor asemenea evenimente", a afirmat ministrul Lucian Bode, spune Agerpres.

Crescătorii de animale au solicitat instituţiilor responsabile o anchetă urgentă şi pedepsirea celor vinovaţi de "dezastrul transportului maritim de animale vii din România", când un vas încărcat cu 14.600 de ovine s-a scufundat parţial în portul Midia.

"Membrii ACEBOP sunt consternaţi de dezastrul transportului maritim de animale vii din România, de uciderea de mii de ovine astăzi, din motive neelucidate. Mii de suflete nevinovate care au murit din cauza - se spune - a unor manevre navale greşite. Noi nu acceptăm astfel de explicaţii, solicităm anchetă urgentă a instituţiilor responsabile, pedepsirea celor vinovaţi după legea românească de bunăstare a animalelor", a susţinut preşedintele Asociaţiei Crescătorilor şi Exportatorilor de Ovine, Caprine şi Porcine din România (ACEBOP), Mary Pană.

Ea a atras atenţia că de aproape doi ani, o iniţiativă legislativă se plimbă prin Parlament, o iniţiativă a domnilor parlamentari Florin Cîţu şi Adrian Oros, realizată cu experţi din ONG-uri şi medici veterinari din organizaţii profesionale, "se tot plimbă", pentru că transportatorii nu sunt de acord să investească în mijloacele de transport vechi, care afectează animalele.

"Există un ordin comun ANSVSA cu Ministerul Transporturilor care a rămas o amintire pe hârtie. Domnule Ministru al Transporturilor, vă rugăm să luaţi atitudine! Ne sună medici veterinari din Satu Mare, Arad, Cluj - au ajuns la cuţite cu transportatorii care duc animalele noastre în Turcia, în condiţii mizerabile. Veterinarii nu vor să aprobe aceste transporturi şi suportă injurii şi ameninţări! Vrem soluţii urgente, suntem ţară comunitară, ne facem de râs! Pentru propuneri legislative bune se pare că nu a fost loc, în schimb a trecut în vară o propunere de autorizare de urgenţă a navelor de transport animale vii pentru că există anumite interese", a avertizat reprezentantul crescătorilor de animale.

În opinia preşedintelui ACEBOP, dezastrul de duminică este rezultatul acelui ordin şi din acest motiv solicită modificarea legislaţiei.

"Solicităm urgent revizuirea legislaţiei, inclusiv proceduri în caz de criză, pericol de afectare a animalelor şi orientarea în noua PAC 2021-2027 către comerţul internaţional al României cu produse cu valoare adăugată - carne în carcasă, nu animale vii! Dacă nu suntem capabili să protejăm animalele în cadrul transporturilor pe distanţe lungi, măcar să avem coloană vertebrală să le interzicem. Noi apărăm drepturile fermierilor dar ţinem in primul rând la dreptul la viaţă al animalelor", se arată în comunicat.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a scufundat parţial pe bordul drept, duminică dimineaţa, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu, a informat Inspectoratul Poliţiei Judeţene (IPJ) Constanţa.

Conform sursei citate, apelul de urgenţă a fost primit la ora 11:51, prin dispeceratul 112, fiind solicitată intervenţia pentru salvarea echipajului de la bord şi a unui marinar căzut în apa Portului Midia.

Comentarii

loading...