Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Ultima generaţie de tineri vrea să se perfecţioneze

Ultima generaţie de tineri vrea să se perfecţioneze

Noua generaţie de tineri are ţeluri înalte. Scopul acesteia este realizarea profesională, nu doar supravieţuirea, şi gata. Trendul este acum spre construirea carierei.

Florin Budescu 0 comentarii

Generația tânără, numită şi Generaţia Z, se mobilizează spre o realitate în care viața nu se mai rezumă la “a supraviețui”, explică EY.

Aspectele materiale nu mai sunt un scop în sine, ci devin resurse pentru un țel mult mai înalt: a atinge cea mai bună versiune a lor – este una dintre concluziile unui barometru al tinerilor.

Angajatorii au ajuns la concluzia că e nevoie de o strategie de integrare și dezvoltare pentru tineri, bazată pe o remunerație care să nu limiteze paleta de alegeri personale, incluzând oportunitățile de dezvoltare, prin expunere la situații profesionale și învățare continuă, care să schimbe percepția de la „un loc de muncă”, la „un loc în care îmi construiesc cariera”.

„Am provocat tinerii să răspundă întrebărilor noastre. Am fost surprinși de forța, diversitatea și dinamismul lor.” Bogdan Ion, EY România

„Tendințele demografice transformă mediul economic românesc, determinând organizațiile să-și reorienteze modelele de afaceri și să formuleze noi strategii de atragere și retenție a resurselor umane”, spune Bogdan Ion, EY România, apoi continuă:

„Am provocat tinerii să răspundă întrebărilor noastre și să ne povestească despre activitățile, interesele și valorile lor, despre ce reprezintă succesul și care le sunt modelele. Am fost surprinși de forța, diversitatea și dinamismul lor”.

Sportul e hobby-ul practicat în cea mai mare măsură, cu peste un sfert din timpul dedicat. Cititul e pe locul al doilea, cu 18% din timp. Lunar, 68% participă la evenimente culturale, iar 70% fac voluntariat.

 

Informaţia, de pe Face şi Insta

Sursele predominante de informare sunt platformele sociale: Facebook (31%) și Instagram (22%).

Aproape un sfert dintre sondați folosesc Internetul mai mult de cinci ore/zi în scop personal, o treime în scop profesional. Cei ce îl utilizează până într-o oră sunt sub 5%.

Ultima generaţie caută un echilibru între viața personală și cea profesională şi preferă orașele mai mari, chiar pe cele din afara României.

21% se orientează la companiile ce oferă oportunități de dezvoltare și învățare și 18% spre cele ce încurajează echilibrul între viața profesională și cea personală.

Comentarii

loading...