9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăInternaționalAmazon a favorizat vânzătorii mari pe platforma sa din India

Amazon a favorizat vânzătorii mari pe platforma sa din India

Amazon a favorizat vânzătorii mari pe platforma sa din India – și i-a folosit pentru a manevra în jurul normelor menite să protejeze micii comercianți cu amănuntul din țară de a fi zdrobiți de giganții comerțului electronic, arată documentele interne. După cum a cerut o prezentare: „Testați limitele a ceea ce este permis de lege”. Se arată într-o investigație a Reuters pe care România Liberă o publică integral:

NEW DELHI – Era începutul anului 2019, iar executivul senior al Amazon.com Inc, Jay Carney, se pregătea pentru o întâlnire importantă. Fostul secretar de presă al președintelui american Barack Obama, Carney era programat să discute cu ambasadorul Indiei în Statele Unite la Washington, DC. La Delhi, guvernul indian tocmai a anunțat reglementări privind investițiile străine directe care amenințau că vor perturba afacerile Amazonului în a doua cea mai populată țară din lume.
 
Înainte de întâlnire, angajații Amazon au pregătit o notă preliminară pentru Carney. Nota, revizuită de Reuters, l-a sfătuit pe Carney ce să spună – și ce să nu spună.
 
El ar fi trebuit să sublinieze faptul că Amazon a angajat mai mult de 5,5 miliarde de dolari în investiții în India și despre cum a furnizat o platformă online pentru peste 400.000 de vânzători indieni. Dar a fost avertizat să nu divulge faptul că aproximativ 33 de vânzători Amazon au reprezentat aproximativ o treime din valoarea tuturor bunurilor vândute pe site-ul companiei. Această informație, notă recomandată, era „Sensibilă / nu este de divulgat”.
 
 
Alte documente ale companiei dezvăluie informații la fel de palpitante: Încă doi vânzători pe platforma indiană a gigantului de comerț electronic – comercianții la care Amazon deținea mize indirecte de acțiuni – reprezentau aproximativ 35% din veniturile din vânzări ale platformei la începutul anului 2019. Asta însemna că peste 400.000 de vânzători din India reprezentau aproximativ două treimi din vânzările sale online.
 
Toate aceste informații erau într-adevăr sensibile din punct de vedere politic. Dacă ar fi ieșit la suprafață, ar putea oferi muniție proaspătă micilor comercianți indieni cu amănuntul care susțin că Amazon le dăunează afacerilor prin încălcarea reglementărilor federale și favorizarea câtorva mari vânzători.
 
 
 

Foto Narendra Modi
 
 ”Ar fi putut să-l enerveze pe primul-ministru Narendra Modi, a cărui bază politică include milioane din acești mici comercianți cu amănuntul. ”
Și ar fi subminat mesajele publice ale Amazon că ar fi prietenul micilor afaceri din India. Așa cum spune compania într-un slogan de marketing în India, „transformă vieți, un singur clic pe rând”.
 
Ce nu i-a spus Carney până la urmă ambasadorului este neclar. O întâlnire a avut loc în aprilie 2019, dar niciuna dintre părți nu a comentat specificul reuniunii.
 
 
 
Nota informativă pentru Carney este conținută în sute de documente interne Amazon care sunt prezentate de Reuters pentru prima dată. Știrile despre conținutul lor ar putea aprofunda riscurile cu care se confruntă compania, deoarece se confruntă cu intensificarea controlului guvernamental pe una dintre piețele sale cu cea mai rapidă creștere. 
Documentele arată că, de ani de zile, Amazon acordă un tratament preferențial unui grup mic de vânzători de pe platforma sa din India, a denaturat public legăturile sale cu vânzătorii și le-a folosit pentru a ocoli restricțiile de reglementare din ce în ce mai dure.
 
Comercianții indieni susțin de mult că platforma Amazon beneficiază în mare măsură de un număr mic de mari vânzători și că gigantul american se angajează în stabilirea unor prețuri de pradă care au zdrobit comercianții cu amănuntul. Amazon respinge acest lucru: și spune că respectă legea indiană, care stipulează că o platformă de comerț electronic poate conecta vânzătorii la cumpărători doar contra cost, spre deosebire de Statele Unite, unde Amazon poate acționa atât ca intermediar, cât și ca vânzător de bunuri direct consumatorilor.
 
Compania spune, de asemenea, că gestionează o piață online transparentă și îi tratează pe toți vânzătorii în mod egal. Documentele interne Amazon contrazic aceste afirmații, dezvăluind modul în care gigantul de comerț electronic a ajutat un număr mic de vânzători să prospere, oferindu-le taxe reduse și ajutând la reducerea unor oferte speciale cu marii producători de tehnologie, cum ar fi Apple Inc. Documentele arată, de asemenea, că compania a exercitat un control semnificativ asupra inventarului unora dintre cei mai mari vânzători de pe Amazon.in, chiar dacă spune public că toți vânzătorii operează independent pe platforma sa.

Documentele revizuite de Reuters sunt datate între 2012 și 2019. Acestea includ proiecte de note de întâlnire, diapozitive PowerPoint, rapoarte de afaceri și e-mailuri. Una dintre note conține o apreciere sinceră a stilului de gândire „direct” al lui Modi, considerându-l „nu un intelectual”. Împreună, oferă o privire în interiorul unui joc de-a șoarecele și pisica, pe care Amazon l-a jucat cu guvernul Indiei, ajustând structurile corporative de fiecare dată când guvernul a impus noi restricții firmelor străine de comerț electronic, pe fondul unei agitații tot mai mari din partea micilor comercianți cu amănuntul.
 
Amazon „nu acordă tratament preferențial niciunui vânzător de pe piața sa” și „a respectat întotdeauna legea”, a spus compania într-un răspuns scris la întrebările de la Reuters. „Investigația a apărut pe baza unor informații nefondate, incomplete și / sau incorecte de fapt, probabil furnizate (cu rea intenție) cu intenția de a crea senzație și de a discredita Amazon.” Compania a adăugat că „tratează toți vânzătorii într-un mod corect, transparent și nediscriminatoriu, fiecare vânzător fiind responsabil de determinarea independentă a prețurilor și de gestionarea inventarului acestora”.
 
Biroul lui Modi și Ministerul Comerțului și Industriei din India nu au răspuns la întrebările Reuters.
 
Amazon a devenit una dintre cele mai mari două platforme de comerț electronic din India, cu vânzări de aproape 10 miliarde de dolari în 2019, potrivit Forrester Research. Gigantul american știe că se confruntă cu riscuri de reglementare semnificative aici.În ultimii ani, Amazon a declarat în comunicările sale anuale din SUA privind securitatea și schimbul că structurile și activitățile sale comerciale sunt conforme cu legislația indiană, dar că există „incertitudini substanțiale” cu privire la interpretarea lor. Este posibil ca guvernul indian „să adopte în cele din urmă o opinie contrară cu a noastră”, se arată în dezvăluire. Și o încălcare a oricărei reglementări existente sau viitoare sau o modificare a interpretării lor ar putea duce la faptul că afacerea „va fi supusă amenzilor și altor sancțiuni financiare” sau va fi obligată să restructureze sau „să închidă în totalitate”.
 
În ianuarie 2020, Comisia de concurență a Indiei, a anunțat că investighează Amazon și Flipkart de la Walmart Inc în urma unei plângeri a unui grup de comercianți indieni. Comisia a citat patru presupuse practici anticoncurențiale: lansarea exclusivă a telefoanelor mobile de către firmele de comerț electronic, promovarea vânzătorilor preferați pe site-urile lor web, reduceri profunde și prioritizarea unor listări de vânzători în detrimentul altora.

„Întreaga piață a fost tulburată … A existat o scădere de la an la an a vânzărilor.”
Arvinder Khurana, președinte al All India Mobile Retailers Association, despre impactul Amazon asupra vânzătorilor offline de telefoane mobile.În mod separat, Amazon este anchetat de către Direcția de Execuție a Indiei, agenția federală de combatere a criminalității financiare, care a cercetat compania pentru o posibilă încălcare a normelor privind investițiile străine. Astfel de dosare durează de obicei ani în India și, în majoritatea cazurilor, detaliile nu sunt făcute publice.
 
Întrebat despre investigații, Amazon a spus că este încrezător în conformitatea sa și s-a angajat să coopereze cu organul de supraveghere antitrust și Direcția de aplicare a legii. Flipkart nu a răspuns la o cerere de comentariu.
 
Comisia pentru concurență și Direcția de aplicare a legii nu au răspuns la întrebări.Amazon funcționează într-un mediu politic încărcat. Ascensiunea la putere a lui Modi, care a câștigat pentru prima dată alegerile în 2014 pe o bază a naționalismului hindus, a făcut viața complicată companiilor multinaționale. Grupurile naționaliste hinduse, suspecte de influență străină și adesea critice față de marile multinaționale, caută schimbări de politici pentru a proteja afacerile interne. Companiile precum Google Alphabet Inc, Facebook Inc și Mastercard Inc s-au confruntat, de asemenea, cu reglementări stricte. În cazul comerțului electronic, restricțiile vizează protejarea comercianților cu amănuntul din cărămidă și mortar.
 
În ciuda obstacolelor de reglementare și politice, Amazon s-a bucurat de o creștere explozivă în India. Extinderea a fost condusă de Amit Agarwal, vicepreședinte senior și manager de țară pentru India. Agarwal, în vârstă de 47 de ani, care are o diplomă de master în informatică la Universitatea Stanford, a crescut în funcții de la accederea sa în companie în 1999.
 
La începutul anilor ’30, el va deveni un consilier apropiat al fondatorului Amazon Jeff Bezos. Un document al companiei, care detaliază profilul său, include următoarele linii: „Amit a fost ales ca și consilier tehnic al lui Jeff la o vârstă fragedă de 33 de ani.„ Consilierii tehnici ”sunt câțiva aleși care lucrează cot la cot cu J Bezos și apoi sunt selectați pentru ”asumați” unele dintre cele mai critice roluri la Amazon. ”Agarwal îi place să cânte la chitară electronică și a fost vocalist în zilele sale de la Stanford într-o formație rock numită Algo-Rhythms, conform unei versiuni recente a profilului său de pe pagina de absolvenți a Indian Institute de tehnologie, unde a obținut o diplomă în informatică. El este, de asemenea, un „fan înverșunat” al comediantului Jerry Seinfeld, conform profilului său.Sub Agarwal, Amazon a intensificat investițiile în India. Țara este una dintre cele mai importante piețe de creștere ale Amazonului – mai ales că a anunțat în 2019 că nu va mai opera pe piața din cea mai populată națiune, China, unde se confruntă cu o concurență locală dură. Într-o vizită aici, în ianuarie anul trecut, Bezos a anunțat că Amazon va cheltui 1 miliard de dolari pentru a aduce întreprinderile mici online în India. Aceasta ar duce investiția totală angajată a companiei în India la 6,5 ​​miliarde de dolari.
 
Dar India pune, de asemenea, provocări unice pentru modelul de afaceri care a făcut din Amazon cel mai mare retailer online de pe planetă. Deoarece reglementările privind investițiile străine din India interzic firmelor de comerț electronic să dețină stocuri de bunuri și să le vândă direct clienților, companii precum Amazon pot colecta taxe doar de la vânzătorii care vând produse pe piața lor.
 
La nivel global, aproximativ 58% din vânzările Amazon de bunuri fizice în 2018 au venit de la comercianți terți; restul provin din vânzările directe către consumatori, a dezvăluit compania. Abilitatea de a vinde direct oamenilor din Statele Unite și din alte părți aduce beneficii mari. Înseamnă că Amazon se poate ocupa direct de producători, oferindu-i mai mult control asupra gamei sale de produse.
 
Această barieră – zidul de reglementare din jurul consumatorului – Amazon a încercat să o depășească în India în deceniul trecut.
 
Aproape 10 miliarde de dolari sunt vânzările Amazon India în 2019, potrivit Forrester Research.
 
Când Amazon a sosit în 2004, a creat un centru de dezvoltare menit să deservească operațiunile sale globale. Agarwal, care a ajutat la înființarea operațiunii, a reamintit pe un blog Amazon în 2019 cum echipa sa a închiriat inițial spațiu în cabină în biroul altei companii și „obișnuia să stea pe pământ și să scrie coduri”, deoarece nu aveau scaune. Astăzi, compania spune că are 100.000 de angajați în India.
 
Incursiunea principală a Amazonului a început în 2013. A început să listeze cărți și DVD-uri pe Amazon.in, platforma sa online. De atunci, Amazon a adoptat o abordare agresivă a limitelor guvernamentale privind comerțul electronic.
 
„Testați limitele a ceea ce este permis de lege”, se amintrea într-un un diapozitiv într-o prezentare din 2014, intitulată „Analiza riscurilor”. Diapozitivul a recomandat ca pregătirile să fie făcute în cazul unei vizite a unui organism de aplicare a legii: „Stabiliți un proces de raid puternic în zori”.
 
Întrebat despre diapozitiv, Amazon a spus că „pregătirea raidului de dimineață” este „practică standard la nivel mondial” și se referă la instruirea angajaților „pentru a gestiona vizitele la fața locului de la oficiali care țin de poliție, serviciile de pompieri, forțele de ordine și alte servicii ale personalului de serviciu guvernamental. ”
 
Pentru a face față restricțiilor privind vânzările directe, Amazon a găsit o modalitate indirectă de a ajunge la consumatori și de a crește rapid vânzările. A intrat într-o societate mixtă cu o entitate formată din unul dintre cei mai renumiți moguli tehnologici din India, N.R. Narayana Murthy, fondatoarea gigantului de servicii software Infosys Ltd. Întreprinderea a fost folosită pentru a crea un vânzător pe nume Cloudtail, care a început să ofere bunuri pe Amazon.in după ce a fost înființat în august 2014.
 
Amazon a spus că Cloudtail este un vânzător independent pe piața sa. La un an după crearea Cloudtail, Amazon a declarat pentru ziarul de afaceri indian Mint că Cloudtail a primit „aceleași privilegii ca oricare dintre ceilalți vânzători de pe platforma noastră”.Dar Amazon a fost profund implicat în extinderea Cloudtail – adesea denumită „SM” sau „Comerciant special”, în documente.
 
„Comerciantul special (SM) a fost lansat în 14 august și am ajutat SM să crească rapid și să câștige avans prin Q4”, a declarat un raport Amazon India, datat 23 februarie 2015.
 
„Lansați, stabilizați, creșteți Comerciant special; faceți-l profitabil ”, se spune în raport.
 
Amazon avea planuri mari pentru Cloudtail. Ținta a fost să se asigure că Cloudtail a reprezentat 40% din vânzările Amazon.in, „și a construi acest lucru într-o afacere de 1 USD + B” în 2015, potrivit raportului. În acest scop, arată raportul, Amazon a ajutat Cloudtail să „dobândească relații cheie” cu companiile tehnologice majore, inclusiv Apple, Microsoft și OnePlus. Aceasta a inclus oferte exclusive cu aceste companii pentru a-și vinde produsele, cum ar fi smartphone-urile. Companiile de tehnologie au obținut un nou canal de vânzări, în timp ce Cloudtail a obținut produse râvnite pe care le-a listat pe Amazon.in. Amazon a declarat în declarația sa că facilitează „introducerea mărcilor către vânzători” în conformitate cu cerințele mărcilor.
 
Un purtător de cuvânt al Cloudtail și Murthy au spus că nu au avut niciun comentariu. Apple și OnePlus nu au răspuns la întrebări. Microsoft nu a avut niciun comentariu.
 
Acordurile oferite de Amazon cu producătorii de smartphone-uri, împreună cu reducerile profunde oferite de Cloudtail pe site-ul Amazon, au afectat puternic vânzătorii de telefonie mobilă din India, a declarat Arvinder Khurana, președintele Asociației All India Mobile Retailers.
 
“Întreaga piață a fost tulburată”, a spus Khurana, al cărui grup comercial reprezintă 150.000 de magazine de retail mobile. „A existat o scădere de la an la an a vânzărilor” la magazinele de cărămidă, a adăugat el.
 
În prezent, comerțul electronic reprezintă 4% din piața cu amănuntul de aproximativ 900 de miliarde de dolari din India, potrivit Forrester Research. Dar crește rapid.
 
În timp ce aproximativ 10% din smartphone-urile din India erau vândute online în 2013, până în 2016, această cifră a crescut la 30%, potrivit Forrester. Până în 2019 a fost de 44%. Și Amazon și Flipkart domină aceste vânzări, reprezentând aproximativ 90% din totalul vânzărilor de smartphone-uri online, a declarat analistul Forrester, Satish Meena.
 
Comercianții cu amănuntul din cărămidă au declarat pentru Reuters că se luptă să concureze cu giganții online. Un vânzător de telefoane mobile din orașul Ahmedabad a spus că, în timp ce vândea un iPhone 11 cu 56.000 de rupii (769 dolari), un client i-a spus că va plăti aproximativ 47.000 de rupii (645 dolari) pe Amazon.
 
Pentru comerciantul de telefoane mobile din Mumbai, Narendra Gada, concurența a fost ruină. În 2013, a spus el, afacerea sa mergea bine. Acesta i-a permis tânărului de 44 de ani să își susțină familia cu trei persoane, vândând în jur de 20 de telefoane pe zi la magazinul său din zona luxoasă Colaba. Vânzările sale lunare, a spus el, au fost de aproximativ 10 milioane de rupii (aproximativ 137.000 de dolari). „Marginile erau bune la acea vreme”, își amintea Gada, până la 25% pe unele modele.

Totul s-a schimbat în 2015 odată cu extinderea vânzărilor online de smartphone-uri, a spus el. El nu a putut concura cu lansarea exclusivă a modelelor de smartphone online sau cu reducerile oferite, a spus el.

Până în 2016, vânzările sale au scăzut cu aproximativ 40%. Clienții veneau la magazinul său pentru a încerca smartphone-uri, cereau parola WiFi și apoi intrau online pentru a cumpăra modelul pe care tocmai îl probaseră, a spus el. În 2018, Gada a început să vândă la marje mai mici și la credit pentru a menține vânzările în viață. La sfârșitul anului trecut, a închis magazinul pe care îl deschisese în 1998. Lovitura finală a fost blocarea indusă de pandemie. Dar el a spus că apariția vânzărilor online a ucis afacerea sa.
 
„Nu există nici o intrare acum”, a spus el. „Nu există treabă”.
 
În declarația sa, Amazon a spus: „Faptele comunică o realitate diferită. Întreprinderile mici adoptă din ce în ce mai mult tehnologia și găsesc succes online. ”Compania a spus că acum are peste 700.000 de vânzători pe platforma sa, majoritatea întreprinderi mici și mijlocii și că nu are „niciun stimulent” pentru a menține numărul vânzătorilor care a scăzut. De asemenea, a spus că zeci de mii de producători indieni folosesc Amazon pentru a vinde consumatorilor din străinătate, generând până acum vânzări cumulate de 2 miliarde de dolari. Iar pentru milioane de consumatori, desigur, reducerile oferite pe platforma Amazon sunt un avantaj.
 
La aproximativ două luni de la lansarea Cloudtail în august 2014, Bezos l-a întâlnit pe Modi în New Delhi. Un proiect de document conținând puncte de discuție a fost pregătit pentru ședința din 3 octombrie. Nu face nicio mențiune despre Cloudtail sau despre planurile sale.
 
Un obiectiv cheie al întâlnirii, conform documentului, a fost să discute barierele din calea investițiilor străine în sectorul comerțului electronic.
 
Documentul a inclus, de asemenea, o scurtă evaluare a liderului indian. „Premierul Modi nu este un intelectual sau un academic, dar crede că o administrație și o guvernanță puternice sunt cheia conducerii unui guvern de succes”, a spus acesta. „Este cunoscut că îi place gândirea simplă, logică, directă, fără jargon academic excesiv.”
Întrebat despre descrierea Modi, Amazon a declarat că a fost angajată în viziunea prim-ministrului pentru economia digitală a Indiei și consideră că poate ajuta prin realizarea a 10 milioane de întreprinderi mici și mijlocii online, printre alți pași.
 
Atât în ​​întâlnirile publice, cât și în cele private, Agarwal a subliniat că Amazon îl ajuta pe micuț. Înaintea unei întâlniri programate cu ambasadorul Indiei în Statele Unite în ianuarie 2016, a fost pregătit un document pentru Agarwal și alți directori. „Ne-am angajat să transformăm viețile IMM-urilor” sau ale întreprinderilor mici și mijlocii, se arată într-un punct de discuție cuprins într-un proiect al documentului.
 
În martie 2016, ponderea vânzărilor Cloudtail pe Amazon.in a fost de aproximativ 47%, arată un document intern. Amazon nu face publice astfel de numere.
 
Dar în acea lună, Amazon a primit niște vești proaste: guvernul indian a anunțat noi reguli de investiții străine. A plafonat vânzările online de la un singur vânzător la 25% din vânzările totale, ceea ce a fost văzut ca o încercare de a echilibra condițiile de concurență. Pentru a respecta plafonul, cota de vânzări Cloudtail pe platforma Amazon a trebuit să fie adusă la 25% sau mai puțin.
 
Noile reguli impuneau, de asemenea, că o platformă de comerț electronic „nu va exercita dreptul de proprietate asupra inventarului” vândut pe site-ul său. Documentele interne ale companiei arată că Amazon trata în mod eficient inventarul Cloudtail ca fiind propriu la momentul respectiv. Într-un document din mai 2016, de exemplu, compania explică faptul că „va trebui să mutăm un subset din această selecție” de smartphone-uri din Cloudtail „către alți vânzători”, pentru a respecta limita de 25%.Asta a făcut. Amazon a mutat achiziția unor mărci de telefoane mobile pe care Cloudtail le oferea către Amazon Wholesale, o operațiune angro de la o afacere la alta în India, care nu se încadrează în restricțiile de investiții străine. Amazon Wholesale a furnizat apoi aceste produse unor „anumiți” vânzători, care la rândul lor le-au vândut pe Amazon.in, conform unei actualizări de reglementare internă din 2016.
 
„Pe măsură ce politicile guvernamentale au continuat să evolueze, am făcut în mod constant modificările necesare pentru a asigura conformitatea în orice moment”, a spus Amazon atunci când a fost întrebat despre documentele care stabilesc manevra. „Așa-numitele fapte enunțate aici nu indică nicio nerespectare” a regulilor de investiții străine.
 
Amazon a spus în mod repetat că nu are niciun rol în stabilirea prețurilor bunurilor vândute online în India și că prețurile sunt stabilite de vânzători. Noile reguli guvernamentale din 2016 prevedeau în mod explicit că „entitățile de comerț electronic care furnizează [o] piață nu vor influența direct sau indirect prețul de vânzare al bunurilor sau serviciilor și vor menține condiții de concurență echitabile”.
 
Cu toate acestea, în urma modificării regulii, Amazon a redus taxele pe care le-a perceput unor mari vânzători pe platforma sa pentru a le permite să ofere prețuri mai competitive. „Ne-am ajustat modelul de afaceri prin activarea unui program de stimulare a taxelor (Platinum Seller Program sau PSP) pentru a oferi taxe reduse unui subgrup de mari vânzători gestionați (Platinum Sellers) pentru a-i ajuta să se potrivească” prețurilor rivalilor din comerțul electronic, a declarat reglementarea globală document de actualizare.
 
În abordarea plafonului de 25% din vânzări pentru un singur vânzător, Amazon a propus, de asemenea, să aibă un al doilea comerciant special, pe lângă Cloudtail. Acesta a estimat că cei doi comercianți speciali vor reprezenta împreună aproximativ jumătate din vânzările de pe platforma sa.
 
În 2017, a fost creat un nou comerciant special numit Appario – denumit „SM2” într-un document intern. De data aceasta, Amazon a intrat într-un alt joint-venture, cu o entitate susținută de familia lui Ashok Patni, un pionier în sectorul de externalizare IT din India.
 
Un document intern Amazon din 2019 afirmă că cei doi comercianți speciali primesc „taxe subvenționate” și acces la instrumentele globale de vânzare cu amănuntul Amazon. Aceste instrumente sunt utilizate pentru gestionarea inventarului și a facturilor.
 
Amazon a declarat că taxele sale de piață depind de categoria produsului și de sezonul anului și sunt „aplicabile uniform tuturor vânzătorilor similari”.
 
Appario și un reprezentant Patni nu au răspuns la solicitările de comentarii.

 

Chiar și după ce India a implementat noi reguli de investiții în 2016, relațiile dintre Bezos și guvernul Modi păreau bune. În iunie respectiv, șeful Amazon a primit un premiu de conducere în afaceri de la Modi la un eveniment al Consiliului de Afaceri SUA-India de la Washington. Bezos a povestit publicului cum vânzătorii mici beneficiază de pe piața Amazon din India. El a anunțat că intenționează să investească încă 3 miliarde de dolari în țară.
 
În 2016, Amazon și-a lansat serviciul de streaming Prime Video în India și și-a introdus difuzoarele de recunoaștere vocală anul viitor. De asemenea, s-a aventurat în comerțul cu amănuntul alimentar și și-a extins activitatea de cloud computing.
 
La sfârșitul anului 2018, principala promoție anuală de vânzări online a Amazonului, Marele Festival Indian, a fost o lovitură. În timpul marii vânzări, șeful Indiei, Agarwal, s-a bucurat de un e-mail intern către angajați.
 
Primele 36 de ore de vânzare „au depășit fiecare eveniment din istoria noastră”, a scris el. „Am avut cea mai mare zi a noastră pentru smartphone-uri, cu aproximativ 3 din 4 smartphone-uri vândute în întreaga țară (online sau offline) achiziționate pe Amazon.in – acest lucru este cu adevărat fenomenal.”
 
Având în vedere alegerile naționale în aprilie 2019, guvernul Modi a lovit din nou. În decembrie 2018, a anunțat noi restricții care interziceau vânzătorilor în care piețele precum Amazon au o participație la vânzare de produse pe aceste piețe. Scopul, a declarat oficialilor guvernamentali Reuters la acea vreme, a fost de a descuraja reducerile profunde de la marii comercianți cu amănuntul online.
 
Noile limite au forțat Amazon să își restructureze relațiile cu Cloudtail și Appario, cei doi comercianți speciali în care deținea mize indirecte. După cum au arătat documentele companiei, cei doi reprezentau atunci aproximativ 35% din vânzările online ale Amazon.
Schimbarea de reglementare a fost văzută pe scară largă în India ca o mișcare de către Modi de a pacifica micii comercianți, o parte critică a bazei electorale a partidului său. Această schimbare a regulilor de investiții străine pe care executantul Amazon, Jay Carney, a dorit să o discute cu ambasadorul indian la acea vreme, Harsh Vardhan Shringla, la Washington. Shringla este acum secretarul de externe al Indiei.
 
Întrebat despre întâlnirea de la Carney, Amazon a spus: „Nu putem comenta specificul întâlnirii, deoarece acestea sunt confidențiale”.
 
Biroul lui Shringla a declarat într-o declarație: „Ședința în cauză a fost la cererea Amazon”. Nu a oferit niciun detaliu asupra celor discutate.
 
În primele ore ale zilei de 1 februarie 2019, mii de produse vândute de Cloudtail și Appario au dispărut de pe site-ul Amazon în conformitate cu termenul limită pentru noile reguli. Câteva zile mai târziu, produsele s-au întors, deoarece Amazon și-a redus participația la acțiunile societăților-mamă ale celor doi vânzători. Această manevră, credea compania, a făcut-o să respecte noile reguli, conform documentului intern din 2019.
 
Relația Amazonului cu guvernul indian devenea tot mai controversată.
 
În iunie 2019, ministrul comerțului, Piyush Goyal, a îmbrăcat directorii de comerț electronic, inclusiv Agarwal de la Amazon, spunându-le într-o ședință că trebuie să respecte noile reguli. Goyal a fost direct, a spus un executiv care era acolo.
„Nu vom permite comerțului electronic să aibă impact asupra micilor comercianți … Știu că au existat multe probleme de neconformitate”, a spus executivul, rezumând remarcile lui Goyal. „Deci, gândește-te la asta, corectează-l. Dacă nu, vom face lucrurile publice, vor fi puse în domeniul public și veți fi jenat. ”
 
Apoi a venit vestea sondei antitrust în Amazon și Flipkart în ianuarie 2020, în aceeași lună în care Bezos făcea o altă călătorie în India. Comercianții au organizat mici proteste stradale, susținând pancarte cu un „X” roșu inscripționat pe o imagine a feței CEO-ului Amazon și pe cuvintele „Jeff Bezos Go Back!” Ministrul Comerțului Goyal a diminuat anunțul companiei privind o investiție suplimentară de 1 miliard de dolari. “Nu este ca și cum ar face o mare favoare Indiei”, a spus el.
 
A existat o altă salvare în august: un grup de peste 2.000 de vânzători online au depus un caz antitrust împotriva Amazon și Cloudtail, susținând că Amazon favorizează unii comercianți cu amănuntul ale căror reduceri online îi alungă pe vânzători. Amazon și Cloudtail au declarat că respectă toate legile; Comisia pentru concurență din India nu a decis încă dacă va dispune o anchetă în această privință.

Și există o altă amenințare: Mukesh Ambani, cel mai bogat om din India și președintele Reliance Industries, unul dintre cele mai mari conglomerate din țară, își extinde afacerea de comerț electronic. Reliance nu a răspuns la o cerere de comentariu.
 
În ciuda provocărilor, Amazon continuă să crească. Anul trecut, a început să ofere asigurări auto și a anunțat că va lansa un serviciu de farmacie online.
 
De asemenea, continuă să se promoveze ca o platformă micii întreprinzători. Pentru marea sa vânzare anuală din octombrie, a difuzat un anunț pe prima pagină de ziar pe care scria: „Celebrating the Small Businesses and Entrepreneurs”.

 

 

 

 

 

Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu a absolvit facultatea de Drept cu dublă specializare Drept și Criminologie. Este de origine est-europeană, cu experiență bogată în comunicare și relații publice. Anterior a lucrat ca specialist în marketing în România, iar din 2015 pledează împotriva regimurilor autoritare și a abuzurilor drepturilor omului. În 2017, a devenit editorialist la România Liberă, contribuind la jurnalismul de investigație și cercetarea socială europeană. Ea a dezvoltat o relație excelentă cu ONG-uri precum Freedom Association (Londra) și Open Society Foundation (Londra). Activitatea ei include traducerea și publicarea de sondaje pe probleme semnificative pentru Europa, de la alegeri politice până la opinii privind crizele de sănătate (pandemia Covid), cea mai recentă preocupare fiind legată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.
Cele mai citite

Fântânile arteziene din Sectorul 4, pregătite pentru zilele călduroase de vară

Sectorul 4 al Capitalei este o comoară ascunsă pentru cei care își doresc să exploreze frumusețea orașului. Printre numeroasele sale atracții, cum ar fi...
Ultima oră
Pe aceeași temă