Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Boeing, o criză cu consecințe mondiale

Boeing, o criză cu consecințe mondiale

Datele înregistrate de cutiile negre ale Boeingului 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, prăbușit la 10 martie, au pus în evidență „similitudini clare” cu accidentul din octombrie al unui aparat de același tip al Lion Air, în Indonezia.

Gabriela Anghel 0 comentarii

Constructorul aeronautic american Boeing a avut o săptămână neagră marcată de pierderea a peste 25 miliarde dolari pe Wall Street din capitalizarea bursieră și de afectarea imaginii și credibilității. Urmările imobilizării la sol a avioanelor Boeing 737 MAX sunt considerabile și privesc industria, finanțele, companii aeriene și pasageri.

Accidentul Ethiopian Airlines, care a provocat moartea a 157 persoane de 35 de naționalități, a fost al doilea în mai puțin de cinci luni pentru Boeing 737 MAX 8, iar aparatele de acest model sunt acum blocate la sol în numeroase țări, printre care SUA. Cutiile negre descoperite la locul accidentului și înregistrările discuțiilor din cabina piloților au fost trimise în Franța pentru analizare. Duminică, Biroul de anchete și analize (BEA) francez a anunțat pe Twitter că „datele conținute (în cutiile negre) au fost descărcate «cu succes» și remise echipei etiopiene de anchetă”. 

Dacă livrările sunt suspendate, Boeing va continua producția modelului B737 MAX, o veste bună pentru ansamblul industriei aeronautice mondiale asociate programului ca sub-contractori. De exemplu, numeroase piese sunt furnizate de circa 50 de întreprinderi franceze. Analiștii estimează că probleme logistice vor apărea rapid în regiunea  Seattle din cauza lipsei spațiului la sol pentru stocarea aparatelor B737 MAX.

Circa 370 Boeinguri 737 MAX au fost deja livrate și companiile aeriene vor continua să plătească rate bancare dacă le-au achiziționat în leasing. Ar fi în medie 150.000 dolari pe lună, sumă pe care companiile aeriene vor cere să și-o asume Boeing, ceea ce nu va îmbunătăți situația financiară a companiei. Potrivit constructorului  aeronautic din Seattle, imobilizarea aparatelor B737 MAX va fi de scurtă durată, doar câteva săptămâni,  și aparatele vor fi repuse în serviciu în aprilie. Mulți experți sunt sceptici având în vedere constrângerea certificării și readucerea la parametri pentru 370 de avioane dispersate în lume. La toate se adaugă și acțiunile în justiție ale familiilor victimelor. Mai dificil de contabilizat sunt consecințele pierderii încrederii în marca Boeing și experții consideră că Boeing nu a luat măsuri înainte, o eroare uriașă în era rețelelor sociale și a transparenței.  

 

Comentarii

loading...