Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Carlos Ghosn a plătit cauţiunea de nouă milioane de dolari şi ar putea fi eliberat miercuri

Carlos Ghosn a plătit cauţiunea de nouă milioane de dolari şi ar putea fi eliberat miercuri

Carlos Ghosn, acuzat de încălcarea legislaţiei financiare şi de abuz de încredere, ar putea ieşi miercuri din închisoare, după ce tribunalul a respins apelul procurorilor împotriva deciziei de eliberare, iar fostul preşedinte al Nissan a depus cauţiunea.

Rl online 0 comentarii

În 19 noiembrie, Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că ar fi omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde de yeni (38 de milioane de euro/44 de miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani, în perioada 2010 - 2015. Dacă va fi găsit vinovat de toate acuzaţiile, Ghosn ar putea fi sta în închisoare până la 15 ani, potrivit Reuters.

Miercuri, o maşină a ambasadei Franţei a sosit la centrul de detenţie din Tokyo, survolat de elicoptere ale presei. Sute de jurnalişti, fotoreporteri şi cameramani sunt în afara clădirii, mulţi venind încă din cursul nopţii pentru a relata despre posibila eliberare din închisoare a lui Ghosn, care are naţionalitate franceză.

Avocaţii au dat asigurări că fostul preşedinte al Nissan, Renault şi Mitsubishi va rămâne în Tokyo, îşi va preda paşaportul şi va fi de acord cu o supraveghere extinsă.

La intrările şi la ieşirile din reşedinţa sa vor fi camere de luat vederi, iar Ghosn nu va putea folosi internetul, nu va putea trimite sau primi SMS-uri. Nu are voie să comunice cu părţile implicate în proces şi nu poate avea acces la computer decât din biroul avocatului său.

Dar Ghosn va putea lua parte la reuniunile board-ului Nissan, unde a rămas director, dacă tribunalul aprobă solicitarea.

El a petrecut mai mult de 100 de zile într-o celulă mică, neîncălzită, perioadă în care a slăbit şi a încărunţit.

În ianuarie, Ghosn a dezminţit, în cadrul unei audieri publice la Tribunalul din Tokyo, acuzaţiile de nereguli financiare şi a protestat împotriva detenţiei sale prelungite.

"Onorată Curte, sunt nevinovat de acuzaţiile care mi se aduc. Am acţionat întotdeauna cu integritate. Am fost acuzat pe nedrept", se arată în declaraţia scrisă a lui Carlos Ghosn, care a apreciat acuzaţiile procurorilor împotriva sa ca fiind "neîntemeiate".

Şi noul său avocat, Junichiro Hironaka, a dezminţit în februarie acuzaţiile aduse clientului său, apreciind că acest caz ar fi o problemă internă a Nissan, iar menţinerea lui Ghosn în închisoare arată că Japonia este în dezacord cu normele juridice internaţionale.

Junichiro Hironaka, în vârstă de 73 de ani, este celebru pentru că a câştigat cazuri intens mediatizate, inclusiv achitarea politicianului Ichiro Ozawa, acuzat de nereguli financiare.

Carlos Ghosn a beneficiat în mod incorect de o compensaţie de 7,8 milioane de euro (nouă milioane de dolari) de la societatea mixtă dintre Nissan şi Mitsubishi, în perioada aprilie - noiembrie 2018, au anunţat cei doi producători auto niponi.

În urma derulării unei investigaţii interne comune, s-a descoperit că Ghosn a fost recompensat de o societate mixtă, cu sediul în Olanda, fără ca vreun membru al Consiliilor de Administraţie să fie informat, au arătat directorii generali ai Nissan - Hiroto Saikawa şi Mitsubishi - Osamu Masuko.

Nissan este acţionarul principal al Mitsubishi Motors.

Cei doi producători auto niponi au precizat că iau în considerare modalităţi de a recupera suma de nouă milioane de dolari de la Ghosn.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi mai mult decât Volkswagen şi Toyota.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Comentarii

loading...