11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăInternaționalCe au aflat anchetatorii despre avionul prăbuşit în Indonezia

Ce au aflat anchetatorii despre avionul prăbuşit în Indonezia

Nurcahyo Utomo, şeful Comitetului Naţional de Siguranţă a Transporturilor din Indonezia, a prezentat miercuri concluziile preliminare ale anchetei privind accidentul aviatic din 29 octombrie, soldat cu decesul a 189 de persoane, relatează cotidianul site-ul postului France 24.

Potrivit raportului preliminar, compania Lion Air a continuat să utilizeze avionul în pofida eşecului de a remedia o problemă recurentă cu indicatorul de viteză.

Această problemă s-a înregistrat inclusiv în cursul penultimului zbor al avionului, de la Bali la Jakarta, care a avut loc cu mai puţin de 24 de ore înainte de zborul fatal.

“În cursul (penultimului) zbor, avionul a înregistrat o problemă tehnică, însă pilotul a decis să continue”. a declarat Nurcahyo Utomo.

“Avionul nu mai era navigabil şi nu ar fi trebuit să continue” să zboare, a completat oficialul.

Investigatorii au recomandat companiei Lion Air să ia măsuri în vederea îmbunătăţirii culturii în materie de siguranţă, inclusiv în ceea ce priveşte documentarea lucrărilor de mentenanţă efectuate la avioanele din dotarea sa.

Raportul preliminar nu indică o cauză precisă pentru producerea accidentului, iar raportul final al anchetei cel mai probabil va fi publicat abia anul viitor.

Potrivit raportului, piloţii avionului prăbuşit s-au luptat fără succes cu sistemele automate ale aeronavei timp de câteva minute înainte de prăbuşirea în mare.

Datele recuperate din înregistratorul de date de zbor arată că piloţii au încercat în mod repetat să corecteze un sistem automat de siguranţă instalat în avioanele Boeing 737 MAX 8, care a direcţionat în jos avionul de câteva zeci de ori.

Noul sistem instalat pe aeronavele de acest fel se activează automat şi direcţionează în jos avionul pentru a preveni pierderea bruscă a vitezei. Activarea sistemului depinde de senzorii externi ai avionului. Datele prezentate de anchetatori indică faptul că aeronava Lion Air avea probleme cu indicatoarele de viteză şi altitudine şi cu senzorii ce arată unghiul de atac.

Anchetatorii nu şi-au putut explica de ce piloţii nu au urmat aceeaşi procedură cu cea efectuată în ziua precedentă de echipajul care a zburat penultima oară cu avionul. Piloţii care au zburat pe 28 octombrie, de la Bali la Jakarta, au întâmpinat aceeaşi problemă, fiind nevoiţi să închidă sistemul automat ce previne pierderea bruscă a vitezei.

O aeronavă Boeing 737 MAX 8, a companiei Lion Air, s-a prăbuşit pe 29 octombrie, la aproximativ 13 minute după decolarea de la Aeroportul Internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta. Toate cele 189 de persoane aflate la bord au decedat în urma accidentului.

Scafandrii au recuperat una din cutiile negre ale avionului, mai exact înregistratorul de date de zbor. Autorităţile continuă să caute cea de-a doua cutie neagră, anume înregistratorul de voce din cockpit.

Cele mai citite

Deficitul bugetar al României, conform Eurostat, a fost 6,6 la sută din PIB, avertizează Drulă

Deficitul bugetar real al României în anul 2023 a fost 6,6 la sută din PIB, avertizează deputatul Cătălin Drulă, președintele USR. Liderul USR precizează că...

ONG-urile nu au tratament preferențial, trebuie să raporteze ce fac cu banii ca și societățile comerciale

Organizațiile neguvernamentale (ONG) nu beneficiază de un tratament preferențial ci, dimpotrivă, trebuie să raporteze ce fac cu banii, așa cum sunt obligate și societățile...

România poate rămâne fără Noaptea Europeană a Muzeelor întrucât nu s-au rezolvat revendicările angajaților din Cultură

Federația Națională a Sindicatelor din Cultură și Presă CULTURMEDIA anunță că membrii săi nu vor participa la evenimentul intitulat "Noaptea Europeană a Muzeelor", în...
Ultima oră
Pe aceeași temă