Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Comisia Europeană pune Amazon sub investigație

Comisia Europeană pune Amazon sub investigație

Comisia Europeană că a început o anchetă asupra celui mai mare retailer online din lume, gigantul american Amazon, pentru a stabili dacă felul în care compania utilizează datele comercianților încalcă legislația UE, conform Reuters.

Lorand Stoica 0 comentarii

Amazon joacă un dublu rol: pe pagina sa de Internet vinde produse ca un retailer, în paralel însă platforma Amazon oferă o piaţă unde comercianţii independenţi pot să îşi vândă produsele în mod direct consumatorilor. Atunci când oferă această piaţă pentru comercianţii independenţi, Amazon colectează în mod continuu date despre activitatea de pe platforma sa. Pe baza analizei preliminare a Comisiei, Amazon pare să utilizeze informaţiile cu carcater sensibil pe care le colectează într-un mod care încalcă legislaţia în domeniul concurenţei.

'Comerţul electronic a stimulat competiţia în sectorul de retail şi a adus mai multe alegeri şi preţuri mai bune. Trebuie să ne asigurăm că marile platforme online nu elimină aceste beneficii printr-un comportament anti-concurenţial. De acea am decis să ne analizăm cu atenţie la practicile de business ale Amazon', a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager. În cadrul investigaţiei sale, Comisa va analiza acordurile convenite între Amazon şi comercianţii independenţi, fiind interesată în special dacă modul în care utilizează Amazon datele colectate afectează competiţia. Un alt aspect al investigaţiei Executivului comunitar va viza rolul datelor colectate de Amazon în selectarea câştigătorilor la categoria 'Buy Box', care permite consumatorilor să adauge produse de la un anumit retailer direct în coşurile lor de cumpărături.

Câştigarea categoriei 'Buy Box' pare să fie importantă pentru comercianţii independenţi deoarece o mare parte a tranzacţiilor se desfăşoară prin intermediul acesteia. Comisia a precizat că a informat Amazon şi autorităţile pentru competiţie din statele membre de demararea anchetei. Executivul comunitar precizează că nu există un termene limită pentru finalizarea investigaţiei. 

Comentarii

loading...