18 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăInternaționalDouă tragedii în câteva luni pun la îndoială securitatea modelului Boeing 737...

Două tragedii în câteva luni pun la îndoială securitatea modelului Boeing 737 MAX

Dificil să nu se facă o apropiere între cele două accidente și noua tragedie a zborului 302 al Ethiopian Airlines survenită duminică dimineață este una care lansează noi întrebări asupra constructorului aeronautic Boeing.

Încă sunt prea puține detalii disponibile asupra accidentului, dar potrivit companiei Ethiopian Airlines, pilotul, care avea o excelentă experiență de zbor, semnalase dificultăți și ceruse să revină la sol. Boeingul 737 MAX 8, un avion nou înmatriculat în noiembrie, a dispărut de pe radar șase minute după decolare. Imediat au apărut comparații cu zborul 610 al Lion Air, prăbușit în urmă cu patru luni, făcând 189 de victime. Datele de zbor arată ascensiuni și coborâri neregulate înainte ca avionul, tot un MAX 8, să se prăbușească după 12 minute de la decolarea din Jakarta.

După accidentul avionului Lion Air, 737 MAX 8, a fost identificată o deficiență a unui nou sistem de stabilizare cu care este dotat acest tip de avion Boeing de ultimă generație. Piloții, în pregătirea făcută de Boeing pentru această nouă versiune, nu au fost informați despre procedura de urmat în caz de pană, pe care constructorul a considerat-o inutilă. Acest defect de certificare a provocat o anchetă în SUA, care potrivit New York Times, a demonstrat că „Boeing a minimalizat sau neglijat pericolele potențiale lăsând piloții neinformați despre modificările aduse unui element esențial al ordinatorului avionului, în principal din motive de costuri și de competitivitate“.

Experți implicați în anchetarea accidentului avionului indonezian au declarat că acest sistem automatizat poate, „în ­condiții de zbor neobișnuite să producă intrarea în picaj a modelelor 737 MAX 8 și 737 MAX 9 atât de rapid încât echipajele nu mai sunt în măsură să cabreze avionul“. Piloții din lumea ­întreagă au fost nemulțumiți din cauză că modificările aduse pilotului automat al ­modelului MAX 8 nu au fost comunicate în totalitate și nu fac parte din formarea obligatorie a pilotului.

Peste 300 de aparate Boeing 737 MAX sunt în ­serviciu și peste 5.000 au fost ­comandate în lume după 2017. China a interzis déjà companiilor sale aeriene să utilizeze avioanele Boeing MAX.

 

Cele mai citite

Scandalul Sanimed/Hideg: Dezvăluiri, Denunțuri și Dinamica Justiției în România

Recentele dezvăluiri din presă, generate de denunțul spontan al omului de afaceri Cătălin Hideg împotriva unei prestigioase case de avocatură din România, precum și...

Manchester City a făcut scor în restanța cu Brighton. „Cetățenii” s-au apropiat la un punct de primul loc

Manchester City a învins-o cu 4-0 pe Brighton, în deplasare, într-o partidă restantă contând pentru etapa a 29-a din Premier League. Internaţionalul englez Phil Foden...

Tichetele casnice: cum le pot folosi firmele și persoanele fizice

Sistemul de plată prin tichete a activităților casnice e funcțional și tocmai a fost modificat de Guvern printr-o ordonanță de urgență, deși acesta ar...
Ultima oră
Pe aceeași temă