Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

"Dieselgate" nipon. Mazda spune că nu a înșelat testele de consum

"Dieselgate" nipon. Mazda spune că nu a înșelat testele de consum

Două mari companii auto nipone sunt în mijlocul unui scandal. Este vorba de teste de consum, la care, inițial, guvernul nipon susținea că cei doi constructori auto au trișat. Mazda spune că raportul, totuși, arată că testele arată că nu a aalterat datele de consum

Iulian Budușan 0 comentarii

Neregulile au fost descoperite în urma unor inspecţii cerute de guvernul nipon, pentru o serie de maşini ale producătorilor, alese la întâmplare.

În acest mod s-a aflat că Mazda şi Suzuki nu au făcut intenţionat cum trebuie testele menite să certifice emisiile şi consumul maşinilor noi. Cifrele oficiale erau astfel mai mici decât cele reale.

Ambele companii şi-au recunoscut vina şi au transmis rapoarte detaliate către guvern.

Acţiunile Mazda au scăzut cu 1,8 la sută, iar cele ale Suzuki s-au depreciat cu peste 5 la sută.

Toate aceste inspecţii au loc pe fondul problemelor globale cauzate de Dieselgate, scandalul care a arătat că Volkswagen a trucat ani la rând testele de emisie în SUA şi Europa.

Raportul asupra testelor de consum și emisii confirmă că Mazda nu a alterat sau falsificat datele testelor

În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor și Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigații a testării pe bază de mostre, pentru consum și emisii, în timpul inspecției finale a autovehiculelor.
 
Investigația a vizat ciclurile de testare JC081și WLTC2, iar rezultatele raportului sunt:
 
1.   Nu există alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare.
 
2.   Au fost identificate date de test care conțin erori de monitorizare a vitezei* în 72 de cazuri din 1.472 de vehicule testate conform metodologiei JC08. Compania a identificat două posibile motive pentru aceste erori. În primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei. În al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector.
 
3.   Toate datele de test au fost reexaminate și rezultatele arată că nu există niciun efect asupra specificațiilor de consum sau de emisii. Nu s-au identificat astfel de cazuri în procedura de testare WLTC.
 
Mazda a decis să ia următoarele măsuri pentru a preveni repetarea situației:
 
·      Sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei.
·      Mazda a crescut numărul de angajați care verifică datele inspecțiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei.
 
Mazda acceptă că erorile s-au produs în cazul unui număr mic de teste și situația a fost identificată rapid, luându-se măsuri pentru a evita repetarea sa în viitor.
* Situația în care viteza unui vehicul se abate din parametrii de viteză specificați în standardele de testare
 
1JC08: Reglementarea japoneză privind emisiile din 2005 a introdus un nou ciclu de test pe banc de testare dinamometrică, JC08, pentru vehicule ușoare (<3500 kg). Testul reprezintă conducerea în traficul urban aglomerat, incluzând perioadele de ralanti și alternarea frecventă între accelerare și decelerare. Măsurarea se face de două ori, cu pornire la rece și cu pornire la cald. Testul este utilizat pentru măsurarea emisiilor și determinarea consumului de combustibil pentru vehiculele pe benzină și motorină.
 
2WLTC: The Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycles (WLTC - Ciclurile de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizate la Nivel Mondial) sunt teste pe banc de testare dinamometricăpentru determinarea emisiilor și a consumului de carburant la vehiculele ușoare. Testele au fost elaborate de grupul ONU ECE GRPE (Working Party on Pollution and Energy - Grupul de lucru pentru poluare și energie). Ciclurile WLTC fac parte din Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures (WLTP - Procedura de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial), publicate ca normă tehnică globală nr. 15 (GTR 15) a UNECE. În timp ce acronimele WLTP și WLTC sunt uneori utilizate alternativ, procedurile WLTP definesc o serie de alte proceduri - în plus față de ciclurile de testare WLTC - care sunt necesare pentru a omologa un vehicul.
 

Comentarii

loading...